חילוקי דעות בצל העצרת

זעם ב'דגל' נגד "המודיע": "לא נותנים כתף למערכה"

עצרת הרבבות של 'דגל' התורה בבני ברק חושפת חילוקי דעות ב'יהדות התורה' • גורמים ב'דגל' מביעים זעם על עיתון 'המודיע' שלא סיקר בהרחבה את העצרת • "מה אכפת להם לתת כתף למערכה ולהעניק רוח גבית", הם אומרים • מנגד, גורמים באגו"י משיבים: "בדיוק בשביל זה יש לכל ציבור עיתון משלו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עצרת הרבבות של 'דגל', אמש (צילום: פלאש 90)

עצרת הרבבות שנערכה אמש (רביעי) ברחובה של עיר בבני ברק בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי, היתה למפגן כוח של תנועת 'דגל התורה' כאשר אלפים רבים צבעו את רחובות עיר התורה והחסידות בשחור והגיעו לשמוע את משא גדולי ישראל לקראת הבחירות.

אלא שגם כאן מתברר כי מאחורי הקלעים לא תמו חילוקי הדעות ולא כולם "פירגנו" להצלחה הגדולה מה שגורר הבוקר זעם גדול בתנועה הליטאית.

מתברר כי מתוך חברי הכנסת של אגודת ישראל - הסיעה החסידית נכח בעצרת הענק רק ח"כ אחד, ישראל אייכלר, שאף הביא את ברכת כ"ק האדמו"ר מבעלזא למעמד.

לח"כ מוזס היה תירוץ טוב מאחר והוא שהה באותה שעה בטיש אצל מורו ורבו כ"ק האדמו"ר מויזניץ אולם השניים שנעדרו במפגיע היו חברי הכנסת יעקב ליצמן ומאיר פרוש שבאחדות נדירה בחרו לקיים באותה עת סיור משותף בצפון הארץ.

אז נכון שמלכתחילה הכינוס נועד לתומכי התנועה הליטאית אך בדגל ציפו לקצת יותר סולידריות במאבק על כל קול של הציבור החרדי.

באשר לפרוש, הוא לפחות תיקן את הנזק במידת מה כאשר בבוקר הקדיש עיתון "המבשר" את כותרתו הראשית למעמד הגדול. תחת הכותרת "רבבות אלפי ישראל התקבצו והתקהלו לעמוד על נפשם במעמד אדיר של קידוש ה' ברחובה של העיר בני ברק", לצד תמונה פנורמית של כל הרבבות, כותב בטאון תנועת שלומי אמונים כתבה רחבה לצד מאמר פובליצסטי המסקר את העצרת מכל זווית.

"יתד נאמן" בטאון תנועת 'דגל התורה' כמובן הגדיל לעשות והכריז בכותרת כי כמאה אלף איש השתתפו בעצרת קידוש השם בראשות גדולי ישראל.

אולם כאמור מי "שהבריזו" היו שוב אנשי הסיעה המרכזית - חסידות גור שאמנם התייחסו לעצרת בעמוד הראשון אך הקדישו לה מקום שולי וצדדי יחסית, ללא תמונה בעמוד השער, זאת גם כהתייחסות אליה כמעמד של דגל התורה כשהרמז ברור ומובן.

בציבור הליטאי יש הזועמים על ההתעלמות המופגנת. "כעת כולנו באחדות, הם יכלו לעשות עצרת נפרדת בירושלים, מה אכפת להם לתת כתף למערכה ולהעניק רוח גבית למעמד הגדול שנועד בסך הכל לסייע ליהדות התורה", שואלים שם בכעס.

"הרי זה לא על חשבונם. אנחנו מפלגה אחת ואין סיבה שלא נירתם כולנו להצלחה הגדולה", רוטנים שם.

במקביל גורמים בהמודיע מגיבים כי הסיקור הינו עניני ומכובד ואף נותן במה מיוחדת להנהגת הציבור הליטאי אשר פועל יד ביד לצד זה הנהגת הציבור החסידי. "אנחנו לא יתד ומטבע הדברים זו לא אמורה להיות כותרת ראשית אך הענקנו סיקור הגון ביותר", הם אומרים.

ח"כ יעקב ליצמן התייחס הבוקר לטענות הללו בראיון שהעניק לרדיו קול חי ואמר כי יש ידיעה בעמוד הראשון של המודיע ותמונה מצורפת ואין מה לחפש מחלוקת.

במקביל רמז על כעס מסויים הקיים בסיעה המרכזית כלפי דגל התורה ואמר: "אנחנו ביקשנו לקיים כינוס גדול באיצטדיון ארנה וברגע האחרון הם בחרו לקיים כינוס נפרד ברחובה של עיר".

גורמים ב'אגודת ישראל' אומרים הבוקר בתגובה לטענות כי היה הבוקר ב'המודיע' ידיעה על כינוס הרבבות של דגל, בעמוד ראשון ובגדול, עם ידיעת המשך בעמוד 2 עם תמונה גדולה. נכון, לא כותרת ראשית, לא על כל העמוד. נו מה קרה? מישהו התעלם? מישהו פגע? הרי בדיוק בשביל זה יש לכל ציבור עיתון משלו".

לדבריהם: "אם נסקר כולנו באותה צורה וללא הבדלים אפשר לאחד את היומונים ונוציא עיתון יחיד לכולם. אבל יש לכל קהל את הגדוילים שלו, את הציבור שלו ואת הענין שלו".

הגורמים, לא מהססים לשגר עקיצה ל'דגל התורה' ומוסיפים כי "כמו שהחסידים והמודיע חורקים שיניים ולא מבינים איך מוותרים על אלפים רבים של קולות לג' בגלל פילוגים כשכל קול קובע והסכנה נוראה, אך הפעם עומדים מהצד ולא עושים (כמעט) כלום כי מבינים שיש דעות שונות וציבורים שונים עם אינטרסים שונים וסיעות שונות".

"עדיין אנו במפלגה אחת, במשימה אחת, במטרה משותפת", הם מוסיפים, "כל עיתון ימשיך לסקר את מנהיגיו ואת ציבורו בצורה מתאימה. היה כינוס אדיר, ללא ספק מפגן כוח מרשים וחשוב ביותר. אל תתנו להבדלים הטבעיים והצפויים בסיקור, לקלקל את האווירה. הפעם זו בחירה לדורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר