סערת חלוקת הכותל

הרב נבנצאל תמך במתווה לחלוקת הכותל? "ביקש לבטל את ההסכם"

עשרות רבנים מההציונות הדתית נפגשו עם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו וקראו שלא להתפשר בנוגע לכותל המערבי. בניגוד לדיווחים לפיהם תמך במתווה, רב הרובע היהודי הרב אביגדור נבנצאל העביר מסר: "בטלו את ההסכם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב נבנצאל (צילום: ציון הלוי ברישיון CC)

סערת הרפורמים: עשרות רבנים בהם בכירי רבני הציונות הדתית הגיעו הצהריים (שני) לפגישה עם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו בכדי להביע תמיכה ברבנים הראשיים במאבקם נגד הרפורמים. במרכז הפגישה הוצג מסר מהגאון הרב אביגדור נבנצאל, המורה לעשות הכל לבטל את ההסכם עם הרפורמים והקמת הכותל החדש. הרבנים זעמו על העובדה שהממשלה לא התייעצה עם הרבנים הראשיים.

בין הרבנים שהשתתפו בפגישה: הרב דב ליאור, הרב שמחה קוק, הרב דוד חי הכהן, הרב מיכה הלוי ,הרב שלמה אבינר ,הרב שמואל אליהו, הרב מרדכי שטרנברג, הרב אליקים לבנון, הרב צבי קוסטינר, הרב שמעון כהן ,הרב גבי קדוש, הרב יהושע כץ, הרב חיים גנץ ,הרב אלישע וישליצקי והרב חננאל אתרוג.

יצוין, כי הראשל"צ הגר"י יוסף הודיע לרבנים כי הוא "תומך בכל ליבו בהתכנסות ומברך עליה אך הוא לא חש בטוב ונבצר ממנו להשתתף בכינוס".

פגישת הרבנים (באדיבות המצלם)

הרב דב ליאור אמר בישיבה: "אנו נמצאים במלחמה כוללות ואין פה מקום לפשרות ואנחנו מחזקים את ידיו של כב' הרב הראשי על עמידתו האיתנה כנגד הנסיונות של גורמים שונים לפגוע".

ברכז הפגישה העביר הרב יהושוע כץ, רבה של מעלה אדומים, מסר בשם רבה של העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצאל ואמר: "הייתי אצל הרב נבנצאל והוא ביקש ממני שאמסור בשמו 'תעשו כל מאמץ לבטל את העניין הזה, שיעשו הכל שיבטלו את התכנית, הלוואי שיתבטל הכל'". וזה לאחר דיווחים שונים שהרב תמך במתווה.

הרב שלמה אבינר: "זה בלתי חוקי לעשות מהלך כזה בלי הרב הראשי והרבנות הראשית. מטרתם להרוס את הכותל. היום זה כותל רפורמי ומחר יתנו חלק לקראים ועוד. המאבק הוא על כל מישורי הדת בארץ הקודש ויש לעצור זאת בכל דרך". הרב שמואל אליהו רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות קרא "עלינו לקיים עצרת תפילה בכותל לתפילת יום כיפור קטן בערב ראש חודש הקרוב כנגד הגזירה".

בסיום הפגישה הוציאו הרבנים מכתב "דעת תורה":

"באנו לחזק היום ידי הרבנים הראשיים, המופקדים על עניני הדת בארצנו הקדושה, ונלחמים בעוז כנגד אלו המנסים בכל דרך לנעוץ את ציפורניהם בחקיקת חוקים המפירים את הסטטוס קוו.

אנו מוחים בתוקף על הניסיון להתערב ברגל גסה בענייני הקודש על ידי פוליטיקאים הנכנעים לתכתיבים וללחצים זרים.

הקביעה הבלעדית בעניין היא של הרבנות הראשית כפי שנקבע מראשית הקמתה של המדינה.

לא הבג"ץ ולא פוליטיקאי בכיר ככל שיהיה יכתיב בתורה ובהלכה!

אנו שומעים שמנסים ללחוץ את הרבנים לפשרה,

על הכותל אין ולא יהיו פשרות!

אין את הסמכות בידי אף אחד לחתוך ולבתר את בית חיינו, את הלב לא חוצים לשניים!

נתינת מעמד לרפורמים זהו דבר הקורע את לב האומה ומפורר את אחדותה וכמוה כהעמדת צלם בהיכל!

אנו קוראים לכל מי שמדינת ישראל יקרה ללבו לעמוד בתוקף כדי לבטל החלטה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר