קנאביס כשר לפסח • צפו

הגר"י זילברשטיין בירך והגר"ח קנייבסקי הריח

הגאון רבי יצחק זילברשטיין פסק כי הקנאביס הרפואי שלא בא במגע עם דגן, כשר לפסח ואין בו חשש קטניות • הרב אף בירך עליו 'בורא מיני בשמים' לצידו של מרן הגר"ח קנייבסקי • צפו בווידאו (בריאות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: קנאביס - מגזין עם כיוון)

בעקבות אישורו של שר הבריאות יעקב ליצמן לשימוש בצמח הקנאביס כסם רפואי גברה התעניינות גם בעולם החרדי בכשרותו של הצמח זאת בכדי לרפאות את אלו הזקוקים לו לרפואה.

לקראת חג הפסח, החל דיון מעשי יותר בהקשר ההלכתי בנוגע לכשרותו של הצמח הרפואי והאם יש בו חשש לקטניות.

תאגיד הכשרות הגדול בעולם, אישר לא מזמן כי הקנאביס של חברת Vireo Health הניו יורקית הוא כשר לפסח. בעקבות ההודעה פרסמו רשתות תקשורת בכל העולם את הידיעה אך ציינו שאינו מותר לאלו שאינם אוכלים קטניות.

עתה לראשונה מקבל הקנאביס הרפואי חותמת כשרות מלאה לפסח - הן לעישון והן למאכל, וגם למקפידים שלא לאכול קטניות.

חברת הקנאביס הרפואי הישראל 'שיח' פנתה לגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן, שפרסם תשובה הלכתית לפיה הצמח מותר לשימוש גם בחג הפסח לכולם.

הרב אף בירך עליו "בורא מיני בשמים" לצידו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שנתן אף הוא את ברכתו.

לאחר בחינת הצמח ובדיקת הליך הייצור, ולאחר שווידא שאין כל חשש לנוכחות של דגנים בצמח, קבע הגר"י זילברשטיין כי אכן קנאביס רפואי שגדל בחווה מבוקרת ומפוקחת הינו כשר לפסח גם למי שאין אוכלים קטניות.

עם זאת הודגש כי הקנאביס כשר לפסח לאוכלי קטניות רק אם גדל כאמור תחת פיקוח - כלומר שקנאביס שנרכש בשוק השחור אינו בהכרח כשר לאוכלי קטניות.

"באתי בזה לאשר שהקנביס הרפואי שהראה לי הרב שי אברהם מחברת שיח השמור מכל מגע עם דגן אין בו חשש קטניות והוא כשר לשימוש בפסח", כותב הרב זילברשטיין. "גם גיסי מרן רבי חיים קנייבסקי שליט"א חווה דעתו שאין בזה חשש קטניות וכשהוא שמור ממגע עם דגן הרי הוא כשר לפסח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר