עשה "לך" רב

יוצאים לדרך: כ"א באדר - הבחירות לרבנות ירושלים

במשרד לשירותי דת לא מבזבזים זמן. אחרי אישור חברי הגוף הבוחר בידי "ועדת החמישה" - על אפו ועל חמתו של ברקת, מודיע היום הרה"ג ניסים בן שמעון - יו"ר הועדה על תאריך הבחירות המיועד: כ"א באדר. הפרסום ברשומות בדרך, וגם העתירות. ואם נלחצתם - אל דאגה: יהיה בג"ץ, הבחירות לא יתקיימו בזמן (חדשות, חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
ברקת (מנדי הכטמן)

זהו עוד שלב בסך הכל במאבק האיתנים סביב סוגיית הרבנות ירושלים, אלא שבמאבק הזה - כל קביעת יעד - גם כזה שאינו ממומש לבסוף, הריהו נחשב להתקדמות כלשהיא בדרך.

וכך, במסגרת ההתקדמות האיטית הזו (שחלקה נעשה ברוורס..), בתהליך בחירת הרבנים הראשיים לירושלים, הודיע היום יו"ר 'וועדת החמישה' - הרה"ג ניסים בן שמעון, ליועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת עוה"ד ישראל פת, כי דיוני הוועדה נשלמו, הגוף הבוחר נבחר, וכי תאריך הבחירות נקבע ל-כ"א באדר תש"ע ה-7/3/2010.

אלא שכל מי שמוח בקודקודו ועוקב אחרי חילופי המכתבים האחרונים בימים האחרונים, בין לשכתו של ראש העיר ניר ברקת והיועץ המשפטי מטעמו עו"ד חביליו, לבין משרד הדתות והיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, מבין כי קביעת התאריך הזו הינה אמנם מעשה ראוי, אולם ללא ספק - לא יצא אל הפועל.

וכל כך למה? כי העתירה לבג"ץ כנגד הרכבו של הגוף הבוחר, וכנגד קיום הבחירות בהרכב הנוכחי, מתבשלת לה לבטח בימים אלו. איפה? או במשרדו של עוה"ד יוסי חביליו, או במשרדו של עוה"ד ד"ר אביעד הכהן, או במשרדם של שניהם גם יחד (ואיכא דאמרי - "ביחד"...).

מה תהיה תוצאתן הסופית של העתירות? אין לדעת. אולם תוצאה אחת תהיה ללא כל ספק: דחייה ארוכה ומייגעת של הבחירות בפועל. מה שאומר כי גם אם הניצחון בקרב על השליטה בגוף הבוחר שייך לציבור החרדי, הרי שהניצחון במערכה כולה עדיין לא נקבע. וכרגיל - בג"ץ יהיה זה שיכריע.

המכתב שעורר סערה

חילופי המהלומות המשפטיות החלו עוד בטרם הגיעה ההודעה הנוכחית של תאריך הבחירות. כבר לפני כמה ימים, מייד עם אישור חברי הגוף הבוחר, שלח היועץ המשפטי לעיריית ירושלים - עו" ד יוסי חביליו, מכתב חמור וחסר תקדים, הקובע כי אין למנות לירושלים רבנים אינם ציונים. בדיעבד, "הסכים" חביליו, ניתן למנות רב אחד חרדי לכל היותר...

המכתב שעורר סערה בנציגות החרדית, זכה לתגובה חריפה מצידו של יו"ר וועדת הכספים חה"כ משה גפני. במכתב ששלח זה האחרון לשר המשפטים יעקב נאמן, תקף גפני את חוצפתו של עו"ד עו"ד חביליו, בשיא החדש של העזות אליו טיפס, וקרא לפטרו מיידית.

כך או כך, בימים האחרונים מחליפים הצדדים ביניהם מכתבי תלונה אודות ההליכים שקדמו לבחירה, תקינים או פגומים - תלוי בעיני האינטרס. אגב, הנמען הוא תמיד היועץ המשפטי לממשלה מזוז. הצדדים ממוענים רק כבדרך אגב.

הוא מצידו אגב, שלח מכתב המודיע כי הוא אינו רואה כל סיבה לפגם בהליך בחירת חברי הגוף, ומשכך גם אינו רואה סיבה להתערבות. אלא שמני מזוז עומד ימים ספורים טרם סיום תפקידו, העיניים נשואות כבר ליועץ הבא, וההתכתשות בין הצדדים ממשיכה.

היום שלח הרב אבנר עמר - יועץ השר מרגי והממונה מטעמו על הליך הבחירות, אל היועץ המשפטי מזוז, מכתב תגובה ארוך ומנומק, השולל מכל וכל את טענותיו של עו"ד חביליו, כפי שאלו נשלחו ליועץ מזוז.

"לצערי, בולטת במכתבו האחרון של עו"ד חביליו מיום 17.1.10 מגמת העיכוב והצגת הנתונים החלקית, הגורמת שוב ושוב לדחיית בחירתם של רבני העיר ירושלים" פותח הרב אבנר עמר את מכתבו.

הוא מלין על כי הפנייה ליועץ מזוז נעשית בלא כל בדיקה עימם, וקובע כי "כל העניינים שהועלו במכתבו של עו"ד חביליו יש להם מענה מפורט, לרבות אסמכתאות בכתב, אשר לו היו הנוגעים בדבר טורחים לפנות למשרדנו בטרם נשלח - היו מועמדים על שגגתם והפניה כולה הייתה מתייתרת".

מלבד זאת מציין הרב עמר, "מאז נשלחה החומר לעירייה, הצטבר עוד חומר רב, ולכן מן הראוי היה כי בטרם מעלים טענות כאילו חסר תצהיר, חסר חומר כזה או אחר, או שהנתונים אינם נכונים, ועוד כאשר מטריחים את היועץ המשפטי לממשלה, הדבר יעשה לאחר בדיקה עם מי שמרכז את החומר מטעם הועדה - החתום מטה; דבר זה לא נעשה, וחבל".

את מכתבו זה, שאינו כנראה האחרון בסדרה, מסיים הרב עמר בהאשמתו של חביליו בניסיון לשבש את הבחירות, תוך שימוש בנימוקים חסרי בסיס, "לנוכח האמור, נראה כי פנייתו של מר חביליו חסרת כל בסיס ומעידה על מגמתיות תוך נסיון להטיל דופי בחברי הועדה, ואשרי מי שחושדים בו ואין בו".

בכל מקרה - דבר אחד בטוח: אם יש מישהו שנלחץ מהמועד הקרוב של הבחירות, נא להרגיעו מיידית. הבחירות לא יתקיימו בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר