הנאום המלא • צפו

הגר"ב סולובייצ'יק: 'יש 'מצווה' שקוראים לה ראש עיר חרדי'

בנאום ארוך וחריף בכינוס 'דגל' בירושלים, תקף הגר"ב סולובייצ'יק את 'הפלג הירושלמי' ואת 'אגודת ישראל' על איומי המחלוקת, עקץ את "המצווה" של ראש עיר חרדי וקרא למנוע ביטול תורה (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |

בכנס למען מפלגת 'דגל התורה' בירושלים, הפתיע הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, חבר ועדת הרבנים של 'דגל' בירושלים, ואמר כי הפעילות למען הבחירות צריכה להיות רק בין הסדרים ולא על חשבון לימוד תורה ותקף בחריפות את 'הפלג הירושלמי'.

"יש קבוצות שמצאו להם מצווה אחת שדוחה את כל התורה כולה", פתח הגר"ב סולובייצ'יק בהתקפה על 'הפלג', "יש להם מצווה של ישוב ארץ ישראל, זה דוחה את כל התורה כולה, בשביל המצווה הזו מותר לחלל שבת, ביטול תורה. כל דבר מותר לעשות רק בשביל המצווה הזו, אותו דבר יש קבוצות שבשביל המלחמה בגזירת הגיוס מתירים את כל התורה כולה, מותר ביטול תורה, רכילות, שקרים".

הגר"ב המשיך ואמר כי גם למען המטרה הקדושה של הבחירות אסור לבטל תורה: "כולם יודעים שצריך לעשות את הציווי של גדולי ישראל, צריך ללכת לבחור, זה אמור לקחת רבע שעה, ולשכנע מישהו זה עוד רבע שעה עוד עשרים דקות, אנחנו לא עושים את המצווה הזו חס ושלום על חשבון של ביטול תורה, כמו שגדולי התורה אמרו זה הזמן שלנו להתחזק בלימוד להתחזק בתורה, אם חס ושלום ייצא מזה ביטול תורה אז בשביל מה אנחנו עושים את המערכה? אנחנו עושים את המערכה כדי שנוכל לשבת ללמוד לא בשביל לבטל תורה חס ושלום.

"יש כאלו שמתירים בשביל המצווה הזו כל דבר אסור, מותר לשקר מותר להעליל כל מיני דברים, בשביל מה? בשביל מה? בשביל המצוה הזו. אנחנו כבני תורה נעשה מה שחייבים לעשות אבל חס ושלום, על חשבון דברים אחרים, אם נעשה על חשבון ביטול תורה לא שווה כל הדבר".

הגר"ב סולובייציק התייחס גם לסוגיית הפילוג עם אגודת ישראל ואמר כי "אמרו לנו שיהיה מחלוקת, למה זה צריך להיות מחלוקת? אם אנחנו לא מקבלים את הזכויות בדרך כזו, נעשה זאת בדרך אחרת, הבטיחו לנו מחלוקת ואנחנו אמרנו לא תהיה מחלוקת, הם בנתיים עומדים בהחלטה שלהם, אנחנו גם נעמוד בהבטחה שלנו.

"אנחנו באמת לא רוצים שום מחלוקת, אנחנו רק רוצים את מה שמגיע לנו בצדק וביושר וגם נדאג לאחרים מה שמגיע להם גם כן. לא נגנוב ולא נחמוס. לא נתיר בשביל קדושת המערכה חס ושלום את האיסור של גזל או לשקר ח"ו. אנחנו רוצים להישאר מפלגה של בני תורה, נשמור על הגבולות. מאמינים שיש רבינו של עולם בעולם, ומקוים לסיעתא דשמיא, לא נגרר להתנהג אחרת".

לסיום התייחס הגר"ב לסוגיית המועמד החרדי יוסי דייטש, ואמר כי "יש 'מצווה אחת' שקוראים לה 'ראש עיר חרדי בירושלים'. ה'מצווה' הזו דוחה את כל התורה כולה...: ידוע שגדולי ישראל בראשות הבריסקער רב נלחמו בחירוף נפש נגד שיתוף פעולה עם 'המזרחי'. בשביל ה'מצווה' הזו, היינו יכולים להיות במצב של שיתוף פעולה כל הקדנציה עם המזרחי".

"הרבה מדקדקים ב'מצווה' הזו, היא דוחה אצלם את כל התורה כולה... לא נתנהל לפי הכללים של ה'גדולים' בדור שעבר ושעכשיו, בשביל מה? בשביל מצווה אחת?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות