כתב אישום בפרשה

'היתר עסקה'? כך עוברי אורח חרדים נפלו בפח

כתב אישום חמור, בתוספת בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים, הוגש היום נגד תושב אשדוד שניצל את טוב לבם של לא מעט חרדים, כשהוא "מפקיד" אצלם יהלומים ומשתמש במושגים הלכתיים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בבית המשפט השלום בירושלים הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד דוד גולן, תושב אשדוד בן 46, כשמיוחסים לו מעשי הונאה נרחבים בעיקר במגזר החרדי.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שי עציון, עולה, כי בחודשים שקדמו למעצרו של גולן, הוא הציג שורה של מצגי שווא לאנשים שנקרו בדרכו, כדי שיעבירו לו סכומי כסף כהלוואה כביכול, לעתים בתמורה ל"פיקדון" בדמות יהלומים מזויפים.

גולן מואשם, כי לאחר קבלת הכספים היה נעלם או מפסיק להשיב לשיחותיהם של המתלוננים, וכך, בעקבות מצגי שווא אלו, הוא הצליח לקבל במרמה סכום כולל של למעלה ממאה אלף שקל.

עוד מתברר, לפי האשמות פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), כי את מעשיו ביצע הנאשם בשיטתיות תוך התחזות לאדם דתי, מסירת פרטים כוזבים באשר לשמו ולעיסוקו, שימוש במספרי טלפון שונים, תוך יצירת מצגי שווא לפיהם הוא עוסק בעסקאות יהלומים ומעוניין לקבל הלוואה לצורך השלמת העסקאות.

וכך ביסס הנאשם את מצגי השווא שלו ורכש את אמונם של אלו ש'הפיל בפח': הוא היה פונה אל עוברי אורח בעל חזות חרדית, ושאל היכן יוכל למצוא רב שיפסוק לו בהלכות ריבית, תוך שהוא משקר להם כי הוא מתעסק ביהלומים וכי יש לו הזדמנות לעסקה, שאת מרבית רווחיה הוא מעוניין לתרום.

יהלומים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בשלב זה הוא הוסיף, כי חסר לו סכום כסף לצורך ביצוע העסקה, וכי הוא מחפש רב כדי להתייעץ עמו בהלכות ריבית, משום שמצא אדם שמעוניין להלוות לו בריבית את הסכום הדרוש.

לאחר רכישת אמונם של עוברי האורח החרדים, תוך מסירת פרטים כוזבים נוספים, שכנע אותם גולן למסור לידיו את סכום הכסף החסר לעסקה, לעתים כהלוואה ולעתים כשותפות בעסקה. בתמורה, הוא הבטיח להשיב להם את הכסף בפרק זמן של מספר ימים, כשהוא כמובן לא חושב לרגע לעשות כך.

יצוין, כי לעתים נקט גולן בצעדים נוספים, כדי לחזק את אמונם, כגון מסירת יהלומים כפיקדון כביכול או חתימה על שטר 'היתר עסקה', תוך מסירת פרטים כוזבים.

בשל כל מעשיו המתוארים, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, כשהוא מואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר