בכיר 'דגל' מדבר

אורי מקלב בראיון ל'כיכר': חקירת ליצמן היא רדיפה פוליטית

מגבה את סגן השר יעקב ליצמן הנמצא תחת חקירות; מאשר שנערכים לאפשרות של ריצה משותפת עם ש"ס ומספר על כינוס מועצת גדולי התורה של 'דגל' • ח"כ אורי מקלב בראיון ל'כיכר השבת' (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: מרים אלסטר / FLASH90)

ימים ספורים קודם הגשת הרשימות, ובצל הדיבורים על הגשת רשימה חרדית מאוחדת, מעניק ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) ראיון מיוחד ל'כיכר השבת', בו הוא מדבר על ההיתכנות להגשת רשימה חרדית מאוחדת, כינוס מועצת גדולי התורה של תנועתו, ואף יוצא להגנת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הנמצא תחת חקירות.

תחילה התייחס מקלב לחשיפת 'כיכר השבת' לפיה בש"ס וביהדות התורה ערוכים להגשת מפלגה חרדית מאוחדת במידה ובני גנץ ויאיר לפיד יכריזו על איחוד, ואומר: "ביהדות התורה נערכים להגיש את הרשימה בצורה מסודרת ומאורגנת ולא ברגע האחרון".

מקלב מאשר כי ישנה היתכנות להגשת רשימה מאוחדת. לדבריו, "המפלגה תמיד קשובה למה שקורה סביבה וצריכה להיות עם תשובות מוכנות והיערכות מוקדמת".

לדבריו, "גם תשובה שאין שום שינוי ורצים בנפרד היא תשובה שצריכה להיות מסודרת ומאורגנת. אין כרגע היערכות להגשת רשימה מאוחדת".

במענה לשאלת 'כיכר השבת' כיצד מתייחסת 'דגל התורה' לחקירתו של סגן השר יעקב ליצמן, השיב מקלב: "המתקפה הממושכת זה חודשים לה אנו עדים כנגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הינה מתקפה פוליטית מתוכננת ומכוונת במטרה ליצור דה לגיטימציה ותעמולה כנגד הציבור החרדי ונציגיו, הדבר ידוע כי ישנה מפלגה אחת שרודפת את הציבור החרדי ואת סגן השר ליצמן באופן אישי כנציג הציבור החרדי בממשלה".

מקלב הוסיף להגן על ליצמן: "לצנינים בעיניהם הצלחתו, דלתו הפתוחה לכל אחד המבקש סיוע והפעילות למען כלל המגזרים בחברה הישראלית נוגדת את כל התזה השקרית של אותה המפלגה המוציאה מידי ערב הכפשות שקר והשמצות חסרות בסיס, בייחוד שהצלחתו מבליטה את כישלון קודמיו בתפקיד".

מקלב סירב להתייחס לגופן של החקירות, אך הגיב כי "העזרה לציבור הינה הדגל של הציבור החרדי, זאת הגישה היהודית השורשית והאותנטית לעשות מאמץ ולבקש מרופא לקבל עוד חולה במצוקה, זה הגישה שיש בה ערבות הדדית ואכפתיות לכל אחד, להפוך דבר זה לאשמה הינה רדיפה פוליטית שאני תקווה כי הציבור יהיו מוקירי טובה ויודע את האמת ויפעל כבומרנג כנגד המאשימים".

לסיום שאלנו את ח"כ מקלב באשר לכינוס מועצת גדולי התורה הערב: "אצלנו החלטת מועצת גדולי התורה הם על ידי מועצת גדולי התורה בלבד, ולא באמצעות פרימיריז כאלה ואחרים", השיב הח"כ מ'דגל'.

מקלב הוסיף בסיום הראיון ל'כיכר השבת': "יש כבר הכנות ודברים שנעשו מתחת לפני השטח, מיד לאחר כינוס מועצת גדולי התורה נקיים כינוס בו תפתח מערכת הבחירות, אנו יושבים עם הגופים המקצועיים וסודר תקציב הבחירות וחלוקת התפקידים, מתחילים מוקדם מפעמים קודמות במטרה להגדיל את הכוח החרדי, יש כבר הכנות שהציבור יראה בשטח בימים הקרובים".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי כינוס מועצת גדולי התורה הועתק למעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, כך שאליו יגיעו גדולי התורה הערב, זאת בשל חולשתו ובשל מזג האוויר הקריר השורר כעת בחוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר