האזינו למתקפה

ה'משגיח' זעם: "מכניסים לילדים חיידקים של כפירה"

קמפיין של משרד הבריאות לרגל פתיחת שנת הלימודים, הפועל גם במוסדות החינוך החרדים ונועד לעורר את המודעות לאורח חיים בריא, עורר את חמתו של הגאון רבי טוביה נוביק • האזינו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המתקפה של המשגיח (חיידקים, צילום אילוסטרציה: shutterstock)

התבטאויות נגד המדינה והממשלה הם דבר שבשגרה בישיבת כנסת יצחק שבחדרה, המזוהה עם 'הפלג', אך נראה המתקפה שיצאה לאחרונה מפי משגיח הישיבה הגאון רבי טוביה נוביק, עולה במקוריותה על כל הקודמות לה.

בהקלטה שהגיעה ל'כיכר השבת' נשמע קצפו של הרב יוצא הפעם על משרד הבריאות, והכל בגלל הפרוספקט 'אפשרי בריא' שחולק מטעמו בבתי הספר.

"אני מוציא שפן מהכיס", פתח המשגיח את דבריו, ב'וועד' סגור לתלמידיו. בשלב זה הוא הוציא את המודעה שכותרתה "אפשרי בריא", שנופקה לרגל תחילת שנת הלימודים במוסדות החינוך.

הרב נוביק המשיך: "שלא תיבהלו... שהשם ירחם עלינו, פחד פחדים; את הפרוספקט הזה חילקו בימים האחרונים בכל בתי הספר במדינה. לא היה מי שלא קיבל את זה. "אפשרי בריא". משרד הבריאות, 'נטלי' ומשרד החינוך - עובדים ביחד".

הגר"ט נוביק (צילום: 'גלי תורה')

"שירותי בריאות לתלמידים", החל משגיח הישיבה לתאר את הנכתב בפרוספקט, "מאחלים לתלמידי ישראל שנת לימודים פוריה ובריאה - שנת הלימודים תש"פ". ומה הבעיה? "אני מחפש איפה כתוב פה 'בסייעתא דשמיא', 'בעזרת השם יתברך', 'צור ישראל וגואלו' לפחות. אין אפשרות למצוא את זה", הקדים הרב.

בהמשך תקף הרב נוביק בחריפות את משרדי הבריאות והחינוך, שלדבריו מכניסים "כפירה ומינות" בבתי הספר. "יהודי חרדי שחרד לדבר ה', יודע את הכלל היסוד של 'אם תשמע לקול ה' אלוקיך'. כשחילון (חילוני. א.ר.) כותב פרוספקט כזה, הוא כופר בכל מה שכתוב בתורה".

"'אפשרי בריא' - הם מתכוונים לכוחי ועוצם ידי: זה תלוי בכוחות שלנו, הבן אדם הוא זה שעושה את עצמו בריא חלילה... זה מה שהחילונים משווקים. הם שיווקו לכל המדינה אותו דבר, ללא הבדל בין 'בית יעקב', בתי הספר של הבנים והיתר. זה מה שמשרד הבריאות בשיתוף משרד החינוך מתכוון".

המשגיח זעם: "זה כפירה גמורה. הם מתכוונים לכפור. לא מתכוונים משהו אחר. אני לא יודע אם 'עצניקס' מבינים את זה, תסלחו לי...".

קמפיין משרד הבריאות, שעורר את חמת הרב

"תבינו; זה לא צחוק. אנחנו נמצאים בשלב של מלחמה על ה' ועל תורתו. אנחנו יושבים בשקט. זה אותו דבר... זה לא כפירה? לא מינות? לא אפיקורסות? כל ילדה וילד מביאים ילקוט הביתה. חיידקים של כפירה ומינות", סיים מנהלה הרוחני של 'חדרה' את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר