הזיכרונות והמגפה

צפו: הראשון לציון הגר"ש עמאר בראיון בלעדי

הסתלקות הראש"ל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל; הרגע שנודע שחלה בנגיף; הכניסה לרבנות אחרי הרב בקשי; ההתרגשות והאחריות לאחר שנבחר • הראשל"צ הגר"ש עמאר בראיון מיוחד לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יוחנן בלייך)

'שלושים' לזקן הראשונים לציון: במלאות ה'שלושים' להסתלקותו של הראשון לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, 'כיכר השבת' בפרויקט ראיונות מיוחד, בהגשת ישי כהן, עם הרבנים והאנשים הקרובים ביותר לראש"ל.

במסגרת הפרויקט מתארחים הראשון לציון הגר"ש עמאר, הרב הראשי לשעבר ועמיתו של הגר"א לרבנות הגאון רבי ישראל מאיר לאו, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - שגדל כילד בשכונתו של הרב ומאוחר יותר הביא לבחירתו לתפקיד הרב הראשי - והרב אבא יצחק שטרית, ראש לשכת הרב.

והיום: הפרק הרביעי: הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, בראיון בלעדי על הבחירה לתפקיד הראש"ל לאחר הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל, היחסים הקרובים והכבוד ההדדי, המחלה שהכריעה את הרב זצ"ל, מגיפת הקורונה והזיכרון מימי הבחירות לרבנות הראשית.

בפרקים הקודמים:

יו"ר ש"ס אריה דרעי על הילדות בצל הראש"ל

ראש לשכת הראש"ל בראיון מהחדר המיותם

הגרי"מ לאו מדבר בראיון דומע על הרבנות לצד הרב בקשי

אנו מציינים היום 30 להסתלקותו של זקן הראשונים לציון הגאון הגדול רבי בקשי דורון זצוק"ל, מתי הייתה ההיכרות הראשונה של הרב עם הרב בקשי ז"ל?

"ההיכרות שלי איתו הייתה כשמרן הרב עובדיה זצ"ל קרא לו להיות רבה הראשי של העיר חיפה, ועוד בטרם הגיש מועמדות זכיתי להכירו, ולהיות שותף לבחירתו, ומאז הכרנו תוך כדי שאני והוא רוחשים כבוד אחד לשני.

הראש"ל הגר"ש עמאר בראיון לישי כהן

"בנוסף אני גם זוכר את הגשת מועמדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל, אותו הוא הגיש כמובן בתמיכתו של מרן עליו השלום, ובזמן היותי הרב הראשי של העיר תל אביב, הוא היה בשנה האחרונה בתפקיד הרב הראשי, וישבנו יחד בבניין בית הדין הגדול.

"אני גם זוכר שכאשר החלפתי אותו בתפקיד הרב הראשי לישראל הוא נהג בי בכבוד יותר ממה שמגיע לי, וכמובן שאני כיבדתי אותו מאד, והחלפת התפקיד הייתה בצורה חלקה מאד".

זה בלתי אפשרי, אך בכל זאת, איך אפשר לסכם את חייו ופועלו של הרב בקשי דורון זצוק"ל?

"צריך לדעת שהוא היה קודם כל גדול בתורה, וגם חסיד של ממש שהתענה בכל ימי השובב"ים, והדבר שיחד את חייו יותר מכל הוא הקמת מוסדות התורה, בתי כנסת וישיבות באופן שהפך את הרב בקשי דורון לבעל מעצמה של תורה, וכמובן הנושא של שיעורי התורה וההלכה".

הראשל"צ הגר"ש עמאר לצד הראשל"צ הרב בקשי דורון זצ"ל

מתי נודע לרב שהרב בקשי חלה בקורונה?

"האמת, כשנודע לי היו אלו רגעים קשים מאד, משום שאני זוכר את הבעיה הרפואית ממנה הוא סבל בחייו, וכואב לי שהוא לא קיבל את הכבוד הראוי לו בגלל המצב.

"אני בטוח שאם היינו בימים רגילים אלפים רבים של בני אדם היו מגיעים להשתתף בהלוויה, ואנו צריכים לבכות ולהצטער על קורבן הציבור שנלקח מאיתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר