בעקבות 'כיכר'

משה ארבל פנה ל'אונו' ודרש: "השעו את פרופסור זליכה"

סערת ההסתה של של ראש החוג האקדמי ב'אונו', פרופ' ירון זליכה נגד החרדים, בוגר 'אונו', חבר הכנסת משה ארבל, פנה למייסד הקריה וביקש ממנו להתנער מההסתה והשקרים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משה ארבל בכנסת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

סערת הפרופ' המסית: מוקדם יותר הערב (ראשון) פורסם ב'כיכר השבת', דברי הבלע וההסתה של ראש החוג בקריה האקדמית 'אונו', פרופ' ירון זליכה, בעקבות, כך בוגר הקריה האקדמית 'אונו', חבר הכנסת משה ארבל, כתב מכתב למייסד והמנכ"ל של הקריה האקדמית 'אונו' וביקש ממנו להתנער מדברי הפרופ'.

פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר וכיום ראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית 'אונו', השתתף ביום שישי האחרון בהפגנה תחת הכותרת "קבלת שבת", סמוך למעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שם נאם והתקיף את הציבור החרדי.

הכתבה מוקדם יותר ב'כיכר השבת'

זליכה, החליט לתקוף בנאום שלו את נתניהו על הגב של הציבור החרדי, תוך כדי הסתה, שיסוי ושקרים כנגד בתי הכנסת ותלמידי הישיבות המגיעים מחו"ל.

בתגובה לכך, חבר הכנסת (ש"ס) משה ארבל כתב לרנן הרטמן, מייסד ומנכ"ל הקריה האקדמית אונו: "כל אדם בר דעת מבין שמדובר בגיבובי שקרים המבקשים להטעות את הציבור, להסית ולטפול אשמה בדיונית, בציבור החרדי והדתי ולהסית נגדם וכנגד ראש הממשלה".

ארבל מפרט את השקרים של זליכה: "מספר השקרים בנאום כמספר המילים בו, למען הנוחות אציין רק כמה: לא אושרה הגעתם לארץ של 17 אלף אברכים אלא 17 אלף צעירים, חלקם תלמידי ישיבות וחלקם סטודנטים, תלמידי "מסע" "נעל"ה" ותוכניות אחרות שהגעתם אושרה ע"י פרופ' גמזו פרופ' מור יוסף ומשרד הבריאות במתווה שכולל בידוד מוקדם ופיזור לאורך זמן".

דברי ההסתה של זליכה

עוד הוסיף ארבל על הטענות של זליכה: "מדינת ישראל לא מצויה בסגר מזה מספר חודשים; העסקים לצערי אינם סגורים בשבת; בתי הכנסת פועלים במתווה מאד מצומצם (עד עשרה מתפללים גם בבית כנסת המכיל מאות מקומות, הרבה יותר מצומצם מעסקים ומסעדות לשם הדוגמה) וכיוצ"ב. מובן שגם הסיפא הנוגעת לבריונים ששוכר לכאורה ראש הממשלה (ללא כל ראיה לכך), ההשוואה למוסוליני והאשמה בפשיזם אינה נכונה ואינה ראויה".

"אין מחלוקת", הוסיף ארבל וכתב: "בדבר הלגיטימיות בהשמעת דברי ביקורת כלפי הממשלה והעומד בראשה, זהו חלק אינטגרלי מעקרונות המדינה הדמוקרטית בה אנו לשמחתנו חיים".

"אולם דברי הסתה קשים הנשענים על שקרים בוטים במטרה להסית קבוצות אוכלוסייה זו כנגד זו אינם לגיטימיים. למרבה הבושה פרופ' זליכה משמש כנשיא המועצה האקדמית העליונה וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו. מוסד אקדמי שפעל רבות למען שילוב האוכלוסייה החרדית בחברה הישראלית וקידומה שהנני נמנה על בוגריו ותמיד מצאתי כל דרך לציין את פעולות הקריה האקדמית לשינוי פני החברה בישראל".

"מן הראוי כי לאור דבריו של פרופ' זליכה ותפקידו בקריה האקדמית אונו, תבהיר הקריה כי אינה שותפה להלך רוח מסית ומדיח זה ותשעה אותו מכל תפקיד לכל הפחות בקמפוסים החרדיים, לאור ההסתה שהוא נוקט נגד ציבור זה והשקרים שהוא מפיץ נגדו, בצעדים אלו יהיה כדי להחזיר ולו במעט את האמון שאבד עקב מעשיו אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר