ההתנפלות על השוטרים

"אספסוף פרוע, לא חרדים": גינויים לתקיפה בבני ברק

בעיריית בני ברק ובתנועת ש"ס הביעו הערב זעזוע מההתנפלות של תלמידים מישיבות ויז'ניץ-מרכז ובאבוב על שוטרים • גורם בכיר במשטרה, ל'כיכר השבת': "לא נעבור על זה בשתיקה" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

גינויים נחרצים מגיעים הערב (חמישי), גם מתוך הציבור החרדי, להתנפלות על השוטרים שנסעו ברכב אזרחי ליד ישיבות בבני ברק, והותקפו באופן חמור, עם מקלות ואבנים, כאשר נחשדו שבאו לתעד הפרות סגר.

השר לביטחון פנים אמר אוחנה כתב בעקבות האירוע: "‏האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק, היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה! היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר".

"אני מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה", הוסיף השר האחראי על המשטרה.

בהודעה רשמית שהוציאה גם עיריית בני ברק נכתב: "אנו מגנים את התקרית האלימה כנגד שוטרי משטרת ישראל. אנו במצב של פיקוח נפש, וחובת כולנו לפעול ולעשות הכל כדי למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה".

"מעשים אלו אינם דרכה של העיר, ואינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה. זהו מקרה חמור של קבוצת נערים, החייבת לתת את הדין על כך. לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים", הוסיפו בעירייה.

ידו הפצועה של אחד השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הגיב למקרה החמור, וכתב: "האלימות הקשה הערב בבני ברק, של מספר פורעים, נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר, חמורה ומקוממת. צריך לעצור את הפורעים, ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים. זה בנפשנו!".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר: "יש לגנות אלימות מכל סוג שהוא ולהבהיר חד משמעית כי זו לא דרכנו. יחד עם זאת אין מנוס מהתחושה כי המשטרה פועלת תחת לחץ התקשורת, ובמקום להפעיל שיקול דעת נגררת לעימותי רחוב שלא משיגים את צמצום ההתקהלויות אלא את ההיפך הגמור, וחבל שכך".

יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס כתב: "כמי שנלחם באלימות המשטרתית חובה הערב לומר בקול ברור - אלימות היא לא דרך התורה. חובה להוקיע ולגנות את חילול שם שמיים שראינו הערב".

ח"כ אליהו ברוכי הגיב כך לתקיפת השוטרים בבני ברק: "אוי לעיניים שכך רואות, אוי לאוזניים שכך שומעות, המרים יד על חבירו לא נקרא חרדי, נקרא רשע".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) הגיב: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מאספסוף מופרע הלבוש כחרדי, שפגע פיזית בשוטרים. אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחננו ובחברה חפצת חיים. מצפה מרשויות האכיפה, למצות את הדין עם פורעים אלו. הם אינם חרדים".

תיעוד התקיפה

ח"כ ינון אזולאי, אף הוא מש"ס, הוסיף כי "להתנהגות מסוג זה אין מקום בציבור החרדי. ראוי יהיה למצות את הדין עם האחראים לחילול ה' שראינו הערב. במקום לשמור על חיי אדם - פוגעים בחיי אדם".

במפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער אמרו: "נתניהו משלים עם גילויי האלימות נגד שוטרים כפי שהתרחשו הערב בבני ברק, כחלק מאוזלת היד הכללית שלו נגד גילויי אלימות, וכחלק מהברדק הכללי במדינה".

לצד הגינויים, נראה כי גם במשטרה נסערים מהאירוע המתועד, בו נראים תלמידי ישיבות ויז'ניץ (מרכז) ובאבוב מתקיפים את השוטרים באופן בוטה.

‏גורם בכיר במשטרת ישראל, המשוחח הערב עם 'כיכר השבת', אומר: "נגיע לתוקפים, ונמצה איתם את הדין. זה אירוע חמור, שלא יעבור בשתיקה".

מקל שהניפו הפורעים, וחדר לרכב (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, בחסידות ויז'ניץ (מרכז) הכחישו את המתואר, וטענו: "מתברר כעת כי השוטרים שהיו בלבוש אזרחי במשימת בילוש, במרדף אחר אדם שסירב להזדהות, ניסו לפרוץ לבניין הישיבה. הבלשים החלו להפליא את מכותיהם בבחור כבן 16 שנפל לידיהם, ללא שהם מזדהים כשוטרים".

"הבחורים היו בטוחים שמדובר בגנבים, והחלה מהומה שכללה החלפת מהלומות משני הצדדים. יצוין, כי בשום שלב הבלשים לא הציגו תעודת שוטר - עובדה שיכלה להפסיק את המהומה", הדגישו בחסידות.

  • תיעוד זה מופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתיעוד נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר