ניצחון חרדי מתוק

הפסד צורב לשר זאב אלקין: הוועדה קבעה; השכונה החדשה - בקרית גת תהיה גם לחרדים

לאחר שנים של תכנון שכונה חרדית בקרית גת, שר השיכון החליט להדיר את החרדים מהמקום. חברי הכנסת החרדיים ערערו לותמ"ל, שהיום היא קבעה, שתכנון השכונה יהיה גם לחרדים; "שמח שההחלטה הפוליטית בוטלה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בניית דירות בקריית גת | ארכיון (צילום: פלאש 90)

הקרב על השכונה החרדית בקרית גת: הוועדה הארצית לתכנון ובניה התכנסה הבוקר (חמישי), כדי לפסוק באופן סופי, האם אלפי יחידות הדיור שתוכננו עבור הציבור החרדי בעיר יחזרו לחרדים, וזאת אחרי ששר השיכון זאב אלקין ביטל את ההחלטה.

לפני שלושה שבועות הופיעו חברי הכנסת החרדים, בפני חברי הוועדה וערערו על החלטת שר השיכון אלקין, להדיר את הציבור החרדי.

אלקין, כזכור ביטל את החלטת המשרד לתכנון את המקום עבור הציבור החרדי והחל לשווקו לציבור הכללי. בהחלטת הממשלה מס' 1823 (דר/82) נקבע, כי יש צורך בתכנון מותאם לצרכים ולמאפיינים המיוחדים לאוכלוסייה חרדית, קרי: בניינים עד 6 קומות, סוכות ומבני ציבור תואמים, אך כאמור, השרים החליטו להדיר את האוכלוסייה החרדית מפתרון הדיור בקרית גת.

חבר הכנסת אורי מקלב שהיה מיוזמי הערעור בותמ"ל אמר קודם לדיון הבוקר: "ישנה חשיבות כפולה הן להצלת המקום עצמו והן לפתרון מצוקת הדיור הכללית בציבור החרדי. קרית גת מערב, זהו תחילתו של פתרון ואנחנו מצפים מחברי הוועדה הבוקר לשנות את ההחלטה הפוליטית והלא מקצועית ששינתה את המקום מתכנון עבור הציבור החרדי לתכנון כללי ובכך לגזול את כבשת הרש".

"מדובר באלפי יחידות דיור שיכולות להיות פתרון חשוב למצוקת הדיור בציבור החרדי. אנחנו עשינו מאמץ גדול והופענו בפני הוועדה, הצגנו בפניהם את האמת על ההחלטות הלא מקצועיות שהתקבלו בשנה האחרונה. אנחנו מצפים שהתכנון יהיה פתוח עבור כלל הציבורים - הם לא יכולים לקבל החלטה אחרת, זו חובתם של אנשי המקצוע לפסול את ההחלטות הפוליטיות הפוגעות בציבור החרדי".

הוועדה התכנסה כאמור הבוקר ובשעה זו היא קבעה, כי יש לתכנן את שכונת 'קרית גת מערב' באופן שמאפשר גם להיות שכונה חרדית.

"לאור תכליתה ומטרתה של הוועדה לקדם פתרונות דיור לכלל חלקי החברה בישראל, הוועדה מחליטה כי יש להתאים את התכנית למגוון רחב יותר של סוגי אוכלוסייה, ובכלל זה גם לחברה החרדית בהיבטי התכנון השונים ובכלל זה בהיבטי צורכי הציבור ואופי הבניה למגורים, וזאת באמצאות מספר התאמות שיאפשרו גמישות לעת מימוש התכנית", נכתב בהחלטת הוועדה".

חברי הכנסת החרדיים בדיון בוועדה

עוד נכתב בהחלטה: "לאור האמור לעיל, ובהתחשב בחוסר הוודאות הקיים באשר לשיווק ואכלוס התכנית בפועל, הוועדה סבורה כי יש להתאים את התכנית למגוון רחב יותר של סוגי אוכלוסיות ובכלל זה גם לצורכי החברה החרדית, תוך הותרת גמישות לעת מימוש התכנית, כך שהבינוי וצורכי הציבור יתאימו בפועל למאפייני או לתמהיל האוכלוסייה שיתגורר במקום".

התגובות בעקבות ההחלטה

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר לאחר ההחלטה: "נושא הדיור הוא אצלינו מהמדרגה הראשונה. גם בדיון הותמ"ל הגענו כל חברי הסיעה, ואנחנו רואים בזה דבר חמור שלקחו תכנית שהייתה אמורה להיות לציבור החרדי והפכו אותה לכך שלא תהיה כזאת. אני שמח שהועדה שינתה את ההחלטה. נמשיך להיאבק בממשלה הבאה לפיתרון מצוקת הדיור של הציבור החרדי כמו גם לכלל האוכלוסיה."

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "הצדק ניצח! העמל הגדול שהשקעתי כשר הפנים בתכנון העיר החרדית ׳שפיר׳ במערב קריית גת - לא היה לשווא. אני מברך את הוועדה הארצית לתכנון ובניה בהחלטתה לבטל את קבורת העיר החרדית ולהשיב אותה לציבור גדול, הנאנק תחת מצוקת הדיור והמתין רבות לפתרון הזה. בממשלה הבאה בעזרת ה׳ נמשיך בכל הכוח בתכנון ושווק העיר שפיר לטובת הציבור החרדי".

ח"כ אורי מקלב על החלטת הותמ"ל: לשמחתנו הוועדה לא התעלמה מהדברים שנאמרו והוכחו בוועדה בהובלת יו"ר דגל התורה וראתה את האפליה השרירותית והפוגענית וביטלה את החלטה הפוליטית, מצוקת הדיור בציבור החרדי היא מצוקה אישית, קהילתית וחברתית. ההחלטה הפוליטית הייתה שהייתה פגיעה אנושית בזכויות הציבור לדיור. המשך התכנון תלוי והמשמעות לגבי מקומות אחרים תלויה בעמדות המשרדים הרלוונטים בממשלה הבא. - אין ספק כי תוצאות הבחירות הקרובות יקבעו את פתרון מצוקת הדיור בציבור החרדי.

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "אני שמח ומברך את הוועדה הארצית לתכנון ובנייה שקיבלה את טענות יו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי, שיש לתכנן את שכונת קריית גת מערב באופן שמאפשר גם כשכונה חרדית. בקרוב השר דרעי ישוב לממשלה וימשיך לקדם פתרונות דיור עבור המגזר החרדי וכלל הציבור".

ח"כ יעקב אשר: "אני מברך על שינוי הגישה המתבקש, זאת לאור טענותינו המקצועיות בדיון הקודם כי הותמ"ל אינו יכול לסתור החלטות ממשלה ושל המועצה הארצית להן הוא כפוף. ב-21 הימים הבאים שניתנו להתנגדויות נבחן את ההחלטה ונוודא שהיא תעוגן כראוי. לא נאפשר עוד מצב שבהינף שרטוט תכנוני יודר ציבור ענק במדינת ישראל מזכויות הדיור".

ח״כ יוסי טייב: "מר אלקין ושקד, לשקר ולנקמה האישית שלכם בציבור החרדי אין רגליים. שמח שהוועדה הארצית לתכנון ובניה החליטה כי יש לתכנן את שכונת שפיר במערב קרית גת באופן שיאפשר לציבור הדתי והחרדי להתגורר בשכונה כפי שעמל על תכנוננה שר הפנים לשעבר ולעתיד הקרוב לעין, יו״ר ש״ס אריה דרעי".

יו״ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף: "אני מברך על החלטת הוועדה הארצית לתכנון ובניה לתכנן את העיר שפיר כך שתתאים גם לציבור החרדי. התודה מגיעה לשר הבינוי והשיכון דאז יעקב ליצמן ולשר הפנים דאז אריה דרעי. בע״ה בקדנציה הבאה נפעל הלאה לייצר פתרונות לדיור בר-השגה למגזר החרדי. הוכח היום שוב שלפגיעה במגזר החרדי לא היה יסוד מקצועי אלא המשך מגמת האפליה שמחובתנו להלחם בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר