מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ

שני בניה נרצחו מול עיניה | האמא לאחר הזיהוי: "מה יש להגיד? שלחתי קרבן בחזרה"

"האמא הסתכלה עליי ושאלה - 'הוא בחיים?' בתוך ליבי נשברתי, אני ידעתי את האמת אבל היא לא ידעה מה מצבם של ילדיה", המתנדב שטיפל בזירת הפיגוע משחזר את הרגעים הבלתי אנושיים מול אמא שאיבדה שניים מבניה | האמא הגיבה: "תודה רבה לה' שקיבלתי ל-5 שנים את הילד, שלחתי קרבן בחזרה" (דיין האמת)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
זירת הפיגוע, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יממה לאחר הפיגוע הרצחני בשכונת רמות בירושלים, בנצי ליזרוביץ', מתנדב זק"א שנכח בזירת הפיגוע משחזר את הרגעים הבלתי אנושיים, רגעים של שיחה עם אמא שאיבדה את שני בניה, אשר ויעקב ישראל הי"ד, שנרצחו מול עניה, והוא, כמתנדב, צריך לשמור על המידע ולא להישבר.

ליזרוביץ' משחזר את יום שישי השחור: "קיבלתי את המידע על הפיגוע, הייתי בבית בגבעת זאב ומיד עליתי על האופנוע ונסעתי למקום הפיגוע. הילד כבר לצערי היה ללא רוח חיים ונשאר לנו רק לכסות אותו בשקית של זק"א. שאר הנפגעים פונו באמבולנסים מהזירה חלקם בהחייאות.

"גופת הילד הקטן הועברה לאמבולנס בזירה. מתנדב נוסף, הרב ישראל וורטהימר, קורא לי ושואל , האם האמא נמצאת כאן. קצין משטרה אמר במידה ויש מי שיזהה את הילד בשטח, נשחרר אותו מיד לקבורה. אחרת נצטרך להורידו לאבו כביר.

"כאן התחלנו, הרב ישראל ואני, לחפש שכנים ואף לאתר את האמא. שכן שגר בבניין ניגש אליי ומוסר את שמות הילדים, שאלתי האם האמא כאן , וענה לי - כן. והביא אותנו אליה.

"היא היתה מוקפת בשכנות שבאו להיות איתה ברגעים הקשים הללו. ניגשנו אליה, ושאלנו אותה: את האמא? היא עונה כן. ואז בזהירות אמרנו לה שעוד כמה דקות נקרא לה, הקצין ואנחנו רוצים לדבר איתך. היא מסתכל לי בעיניים ושואלת: "הבן שלי בחיים? מה מצבו?" הסתכלתי על חברי הרב ישראל ורטהימר והוא מסתכל עליי חזרה כסימן מה עונים לה.

"עניתי לה: צריך תפילות, עוד מעט נדע. בתוך ליבינו ידענו שהוא כבר לא בין החיים. בתוך ליבי נשברתי - התאפקתי לא לפרוץ בבכי ליד האמא. דמעות זלגו מעיניי. לבסוף שלחנו את האמבולנס של זק"א לשמגר בהוראת המשטרה בכדי לעשות את הזיהוי שם, האמא נשלחה ברכב מיוחד עם צוות חובשי איחוד הצלה שיהיו איתה ברגע הקשה וקבלת הבשורה המרה וקצין משטרה שכבר המתין לה במקום לזיהוי וקבלת הבשורה. ה

"אמא קיבלה את הבשורה הקשה והגיבה: "מה יש להגיד? תודה רבה לה' שקיבלתי ל-5 שנים את הילד, שלחתי קרבן לה' חזרה".

"מפקד זק"א בנצי אוירינג והמתנדב מוטי פריד שהיו בשמגר בקבלת הבשורה פרצו בבכי. כל השבת הסתובב לי בראש איך האמא מסתכלת עליי ושואלת: האם בני בחיים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר