מכה לעליזה בלוך

בגלל בעיות משפטיות: נדחה הדיון על שינוי הצביון של השכונה החרדית בבית שמש

ראש העיר בית שמש שוב נכשלה: יועמ"ש העירייה קיבל את עמדת 'דגל התורה' בבית שמש כי הדיון על שינוי שמה וצביונה של השכונה החרדית אינו חוקי ואינו עומד בכללים מינימליים | יו"ר דגל התורה סילברסטיין: "הניסיון לבצע מחטף לא צלח וגם לא יצלח" | גורם חרדי: "מקווה שהיועמ"ש יעצור גם את השחיתות עם ההקצאות" (חדשות חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"ניסיון לבצע מחטף". עליזה בלוך (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

ניצחון ל'דגל התורה' בבית שמש: מיקי גסטוירט, היועץ המשפטי של עיריית בית שמש, קיבל את עמדת 'דגל התורה' בעיר והודיע לראש העיר הד"ר עליזה בלוך, כי הדיון שנקבע למחר (רביעי) ובו היתה מועצת העיר אמורה להכריע את עתידה של בית שמש - אינו חוקי ואינו עומד בכללים המינימליים.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בבית שמש מתחולל מאבק על צביונה של שכונת 'רמת אברהם'. בעוד, השכונה שנקראה על שמו של יו"ר 'דגל התורה' המיתולוגי אברהם רביץ, יועדה לחרדים ותוכניות הבניה שלה יועדו לגבהים המתאימים לאורח החיים החרדי, החליטה ראש העיר בגיבוי חלק מהנציגות החרדית בעיר לשנות את שמה של השכונה ל-'רמתיים' ולהתיר בניה לגובה שאינו תואם את אורח החיים החרדי - מהלך שגרם למשווקי עתודות הבניה בשכונה לפנות באופן ישיר למגזר הדתי לאומי.

אולם, כעת אנו חושפים בפרסום ראשון, כי 'דגל התורה' הצליחה לעת עתה לתקוע מקלות לתוכניותיה של ראש העיר. במכתב אותו משלח יו"ר 'דגל התורה' בבית שמש ישראל סילברסטיין ליועמ"ש העירייה, טען סילברסטיין כי הדיון שזימנה ראש העיר אינו חוקי היות ובהזמנה לדיון טענה בלוך כי הדיון יעסוק בבחירת שם לשכונה, בעוד שמדובר בשינוי שמה של השכונה.

בפרוטוקולים מדיוני הועדה טענו חלק מנציגי החרדים בעירייה כי שמה של השכונה נצרך היות ו'רמת אברהם' יוצר קונוטציה שלילית אצל תושבים המזוהים עם ה'קנאים'. ב'דגל התורה' זעמו וטענו כי הרב אברהם רביץ היה ממייסדי היישוב החרדי בבית שמש והיה כמעט הראשון לזהות את הפוטנציאל הגלום בה.

מיקי גסטוירט, היועץ המשפטי לעירייה קיבל את טענות 'דגל התורה' והכריז על דחיית הדיון למועד אחר. יצוין, כי לפי החוק, החלטה על שינוי שמה של שכונה צריכה להתפרסם לציבור והעירייה מחוייבת לתת לתושבים 60 יום להשיב על ההחלטה. לבלוך צפויה התנגדות קשה מצד תושבי השכונה חסידים וליטאים כאחד מאחר וכפי שנחשף כאן ב'כיכר', רבני העיר חתמו על מכתב 'תקנת העיר' לפיו לא תתאפשר בניה לגובה שאינו תואם את אורח החיים החרדי בשכונות החרדיות בבית שמש - בהם גם רמת אברהם.

תשובת היועץ המשפטי של עיריית בית שמש (כיכר השבת)

בדגל התורה מיהרו לחגוג את הניצחון ובציוץ של 'פעילי דגל התורה בבית שמש נכתב: "לאחר שראש העיר התעקשה לקיים את הדיון השבוע על שינוי השם מ-'רמת אברהם' ל-'רמתיים' כחלק מהתכנית להתאים את השכונה לדתיים, קיבל היועמ"ש את עמדתו של יו"ר דגל התורה בעיר הרב ישראל סילברסטיין וקבע כי הדיון לא חוקי".

היועמ"ש החליט. מתוך עמוד הטוויטר של פעילי דגל התורה בבית שמש (ללא)

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר גורם בכיר בעיריית בית שמש: "אני מקווה שראש העיר בלוך שלאחרונה חוטפת מכה אחר מכה, תבין, כי ההקצאות שניתנו בשכונה החדשה (רמה ד'. א"כ) - הן לא חוקיות וגם סופן להתבטל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר