מכתב הרבנים ● הסערה

הרב חיים פינטו הסיר את חתימתו. הרב שיינין בדרך?

בעקבות הפרסומים על-כך שמרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן סרב לחתום על המכתב הקורא שלא להשכיר או למכור דירות לערבים, רבה של אשדוד הודיע כי יבדוק את הדברים עם ביתו של הגראי"ל. וגם: הרב הספרדי של אשדוד הודיע כי חתם בטעות. מקורבי הרב חיים פינטו הסבירו כי הוא לא בעד, אבל גם לא נגד (ארץ)

אלי ג´אן | כיכר השבת |

סדקים נוספים במכתב רבני הערים. בעקבות הפרסומים על-כך שמרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן סרב לחתום על המכתב הקורא שלא להשכיר או למכור דירות לערבים, הרב יוסף שיינין רבה האשכנזי של אשדוד מתכוון בימים הקרובים להיכנס למעונו של הגראי"ל ולבדוק את אמיתות הפרסומים.

"מכיוון שהרב אינו סומך על שמועות", אמרו בלשכתו של הרב שיינין, "בימים הקרובים הוא יפנה לרב שטיינמן ויברר עמו את הנושא".

אמש, משך הרב חיים פינטו, רבה הספרדי של אשדוד, את חתימתו ממכתב הרבנים. לדברי רפי מיארה מזכירו האישי הוא האחראי לטעות.

"היו במכתב שלושה דפים", סיפר מיארה, "ובשגגה לא העברתי לו את הדף השלישי שהסביר בפירוט את תוכן המכתב".

מלשכתו של הרב פינטו נמסר: "לידי הרב הספרדי הראשי הרב חיים פינטו הגיע מכתב על ידי מזכירו שבקרית מלאכי. הרב פינטו, שראה את חתימתם של הרבנים החתומים, הצטרף. אך לאחר שהתבונן בנוסח המכתב, משך את חתימתו.

"אילו היה קורא בעיון, לא היה חותם מלכתחילה מטעמים הכמוסים עמו. הרב פינטו לא בעד ולא נגד בנושא הנ"ל".

עשרות רבני ערים בגילוי דעת מסעיר

הבוקר הוסיפו בסביבתו של הרב שיינין כי העובדה שהגראי"ל שטיינמן חתם על מכתב דומה לפני מספר שנים, מעוררת ספקות בכל הקשור לדיווחים בתקשורת על התנגדותו.

השבוע דווח כי גילוי דעת חסר תקדים בהיקפו צפוי להתפרסם בסוף השבוע הקרוב ולחולל סערה. בגילוי הדעת, עליו חתומים עשרות רבני ערים מכל רחבי הארץ, נכתב כי חל איסור הלכתי חמור למכור או להשכיר דירות וקרקעות בארץ ישראל למי שאינו יהודי.

בין הרבנים החתומים על המכתב, בולטים הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב יעקב יוסף, הרב שמחה הכהן קוק, הרב יוסף שיינין, הרב יהודה דוד וולפא, הרב חיים פינטו.

בגילוי הדעת, מדגישים הרבנים: "חובה על שכניו ומכריו של המוכר והמשכיר הזה להתרות בו ולהזהירו - בתחילה ביחיד, ואחר כך רשות בידם לפרסמו ברבים, להתרחק ממנו, למנוע מסחר איתו, לא להעלותו לתורה וכדומה".

האיסורים לכך, לדברי הרבנים, הם "החטאת הרבים בנישואי תערובת וחילול השם".

הנימוק ההלכתי הוא "משום שדרך חייהם (של הנוכרים) שונה מן היהודים, ומהם יש שצוררים לנו ויורדים לחיינו עד כדי סכנת נפשות". גם גרימת נזק כלכלי לשכנים יש כאן, שהרי "מן המפורסמות הוא שבעקבות מכירה או השכרת דירה אחת יורד מחיר כל דירות השכנים, ואפילו כשהקונים והשוכרים נחמדים בתחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר