משבר הכנסיות תם: עיריית ירושלים הסירה חסות

עיריית ירושלים מסירה את הפרסומים והחסות מאירועי האופרה בכנסיות. יוקם מערך משותף לפיקוח ועידכון לאירועים דומים. "זה לא אירוע שלנו", אומרים בעירייה. בעיריית ירושלים הנציגים החרדים עדיין לא מרוצים. לטענתם עדיין יש מעורבות של הרל"י - הרשות לירושלים שהעירייה מחזיקה בה עשרות אחוזים, אולם הכדור עובר כעת לידי חברי הכנסת החרדים

בני סגל | כיכר השבת |
ניר ברקת, ראש העיר ירושלים (פלאש 90)

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת מסיים את משבר הכנסיות בטרם התחיל, העירייה מסירה פרסומיה וחסותה מאירועי האופרה בכנסיות: בפגישה שנערכה אמש בין ניר ברקת ורב המקומות הקדושים הגאון הרב שמואל רבינוביץ, ובמפגש שנערך בכיכר ספרא של הנציגים החרדים, חברי הנהלת הקואליציה, פינדרוס, דייטש ושמחיוף, עם ראש העיר, שם הוא מודיע על ההחלטה וסגירת הנושא.

כן הודגש כי יוקם מערך משותף לפיקוח ועידכון לאירועים דומים להבא. בעירייה מציינים כי לא מדובר באירוע עירוני אלא בהפקת האופרה הישראלית, אליו שותפים - עד אתמול, העירייה, - משרד ראש הממשלה, משרד התיירות, משרד התרבות והספורט, אל על, דיסקונט, ועוד.

ראש העיר הודיע כי נענה לבקשת הרב רבינוביץ לבדוק אפשרות להורדת לוגו העירייה מכל פרסומי אירועי הכנסיות. הוא ציין כי ממילא העירייה לא מתקצבת זאת כלל, ומדובר באירוע של האופרה הישראלית וביוזמתה. הורדת הלוגו תחשב בעצם כאי הכרה מצד העירייה לאירועי הכנסיות. הרב רבינוביץ התבקש להבהיר את הסוגיה ההלכתית והרגישות מול הנוצרים מתוקף היותו בתפקידו גם עוסק בענינים אלה.

ובתוך כך, פורסמו היום פרסומים רשמיים של עיריית י-ם מתקופת לופוליאנסקי לאירועים שנעשו בכנסיות ושיועדו ליהודים. שלא כפי שניסו לומר כי מדובר בכנסיות שלא פעילות, הבהירו בסביבת ראש העיר ברקת כי מדובר בכנסיות פעילות לגמרי ועל כן רבה הפליאה על שלא נשמעה עד היום עמדת הנציגות החרדית בעניין, כשאירועים נעשו גם בתקופת אולמרט ולופוליאנסקי.

עם זאת, נעתר ראש העיר לבקשה המיוחדת והחליט לבדוק בחיוב את הורדת השתתפות הרשמית של העירייה באירועי הכנסיות.

בעיריית ירושלים הנציגים החרדים עדיין לא מרוצים. לטענתם עדיין יש מעורבות של הרל"י - הרשות לירושלים שהעירייה מחזיקה בה עשרות אחוזים, אולם הכדור עובר כעת לידי חברי הכנסת החרדים, משום שהמדינה היא זו שעומדת מאחורי אירועי האופרה בכנסיות.

מתברר כי באופן סדיר, משרדי הממשלה הם אלו שמתקצבים במיליונים רבים אירוע זה ואחרים במקומות ואתרים נוצריים.

אחד מחברי הכנסת החרדים מאשר את הדברים ומציין שמשרד התיירות מתקצב במיליוני שקלים אירועים כאלה, גם כאלה אשר מוזמנים יהודים לביקורים במקומות נוצריים. "אז נצא מהקואליציה בשביל זה"?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר