האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: "הגענו לשפל שלא היה בהיסטוריה"

"אנו עדים לרוע ושפל אנושי שלא זכורים מאז ששת ימי בראשית", אמר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א בעצרת התעוררות בפני אלפים באשדוד * "הסיבה לכך, היא רוע לב והיעדר אהבת חינם", קבע האדמו"ר * הדברים הועברו באמצעות מערכת לווינית ל-35 מדינות בעולם (חדשות, בארץ)

שוקי בלומברג | כיכר השבת |
(שובה ישראל)

"אנו עדים לתופעות של רוע ושפל אנושי שכמותם לא היו מאז ששת ימי בראשית. אנחנו שומעים על מקרים שהדעת לא מעכלת והשכל אינו מבין. אכזריות איומה כזאת, שבה אב יכול להרוג את ילדיו, בן קם באביו ואדם מסוגל לרצוח רב בישראל בדם קר - מציאות כזו לא היתה בהיסטוריה האנושית", את הדברים הכאובים השמיע האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בעצרת חירום המונית שנערכה במרכז הרוחני 'שובה ישראל' באשדוד. בעצרת נטלו חלק אלפי שומעי לקחו, תוך שהדברים מועברים באמצעות מערכת לוויינית, למאות נקודות שידור ב-35 מדינות שונות.

כאשר גולל האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את שפל-המדרגה של הדור לנוכח גל האירועים האכזריים, הבלתי נתפסים, ששוטפים את הארץ – הוא פרץ בבכי מר שנמשך דקות ארוכות. "זהו מצב נורא ואיום, בלתי מתקבל על הדעת", אמר.

"התיקון הגדול והאמיתי של הדור", אמר האדמו"ר, "הוא לא רק להתחזק באהבת חינם – אלא להפוך את זה ליסוד מרכזי בחיינו האישיים והציבוריים. צריך לדעת שאהבת חינם היא הערובה היחידה לקשר בין יהודי לחברו, בין איש לאחיו, ובינינו – לאבינו שבשמים. זו הדרך לתיקון העולם וגאולתו מהרעות-החולות המתפרצות לנגד עינינו.

"את הדרך הזאת", גילה האדמו"ר בדרשתו בפני ההמונים שהאזינו לו בו זמנית באשדוד ובעשרות מדינות בעולם, "סלל עבורנו הבעל שם טוב הקדוש. הוא זה שגילה לנו שהדרך להשיג את ההשגות הגבוהות, עוברת בעשיית טובה ליהודי, השתתפות בצערו ובשמחתו, מתן כבוד לזולת והתרחקות מכל מה שמסמל איבה, צרות עין ורוע לב. אם הגענו למצב כה ירוד מבחינת היחס בין אדם לחברו כמו שראינו בעת האחרונה – זהו סימן לא טוב לכך שהכלל הזה, שלימד אותנו הבעל שם טוב, אינו מיושם כדבעי.

"חשוב להדגיש", התבטא הרב, "שלצד שפל המדרגה אנו עדים גם לתופעות אנושיות מחממות לב. אנחנו מצויים בדור עקבתא דמשיחא, בדור שבו הנשמות האחרונות יורדות לעולם. לכן אנחנו רואים נשמות כל כך טובות, הנמצאות בתוך אנשים עם טוב לב ללא גבולות, ועם מוכנות לחצות ימים ומדבריות כדי לעשות טובה ליהודי. עלינו להכיר להם טובה, כי על האנשים הללו העולם קיים", גילה האדמו"ר.

עוד הוסיף האדמו"ר בדרשתו בפני רבבות המאזינים: "מלבד אהבת חינם, עלינו לדעת שהבית ייבנה אם נשמור על כל קוצו של יו"ד ב'שולחן ערוך'. יהודי צריך לדעת, שבכל מה שקשור לשמירת ההלכה, אין קיצורי דרך ואין מקום לפשרות.

"מי שלא איכפת לו להתנתק ממקור מים חים, אין לנו איך לכפות עליו, אפשר רק לרחם על נשמתו. אבל מי רוצה להיות קשור באמת אל הקב"ה, צריך לדעת שהא"ב הוא לשמור על כל ההלכות המופיעות בשולחן ערוך, ללא קיצורים וללא

פשרות", סיים האדמו"ר דבריו.

העצרת שהועברה כאמור ל-35 מדינות בעולם, עוררה התעוררות נרחבת בקרב רבבות שומעי לקחו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שביקשו לדעת כיצד עליהם לנהוג והיכן עליהם להשתפר לנוכח המציאות הציבורית המטריפה שהתפרצה בעת האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר