הרב אמנון יצחק, למה אתה לא סולח? / דעה

"התנצלות, באופן כללי, היא דבר נדיר. כאן הרב פנגר התעלה על עצמו, ולמרות שהוא לא אמר עליך שום דבר רע באותה כתבה, כיון שהוא הבין שנפגעת מיד התנצל. כך יאה וכך נאה ליהודי. אז למה אתה לא סולח?" * הרב יצחק בלומנטל, במכתב אישי לרב אמנון יצחק. ויש לו גם מסר לרב פנגר

הרב יצחק בלומנטל | כיכר השבת |
הרב אמנון יצחק (צילום: פלאש 90)

השקעתי היום ארבעים דקות מזמני היקר, רק בגלל הרב אמנון יצחק. שיערתי שאם הוא יוצא להתקפה כל כך חריפה נגד מישהו, כנראה שמדובר בעניין שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום.

צפיתי.

ברשותו של הרב אמנון, אני רואה צורך להתייחס לכמה דברים. וכמו שהדברים נראים, כל קטעי המדיה הישראלים, לפחות אלו הנוגעים אליו, מגיעים אליו בסופו של דבר, וכך גם מאמר זה יגיע אליו וישמע חכם ויוסף לקח.

לפני בואו לעולם של הרב אמנון יצחק, לא הייתה בעולם תעשייה של חזרה בתשובה. מי שרצה לחזור בתשובה, היה חוזר, ומי ששמר מצוות לא ראה צורך ללכת ולשכנע אנשים שיחזרו בתשובה.

את התעשייה הזו המציא אמנון יצחק. ייתכן שקדמו לו אחרים בכמה שנים, אבל ודאי שהוא הוא שהפך את התופעה למפעל. למתבונן מהצד נראה כאילו יש לו מפעל בע"מ לייצור חזב"תים, מין סרט נע שפולט מהמכונה כל כמה שניות עוד חוזר בתשובה.

בעיניי, כל התעשייה הזו היא שקר אחד גדול. אבל לא על זה רציתי לדבר. אם יש לך מפעל כזה, אל תבוא בטענות למי שפותח מפעל מתחרה. נכון שאומן שונא בני אומנותו, אבל אל נא תבוא באיצטלה של דת ותדבר נגד המתחרים.

*

בדרשתו, חוזר הרב יצחק אחרי הכתבה שהתפרמה על הרב פנגר, קטע קצר אחרי קטע קצר. כל קטע הוא מקריא אט-אט, בקול שקט, חצי לעגני. אותי זה לא שכנע.

הרב פנגר הסתבך בלשונו כשנשאל על ברג, מעולם ה"קבלה", אבל זה לא הופך אותו לעוכר ישראל.

ש"ס אכן לא מייצגת את הדת. אל נא תוליך שולל. ש"ס אולי שומעת לרבנים, אולי היא מצייתת לדת, אבל ממש לא מייצגת. ואכן הרב פנגר צודק במאת האחוזים.

שאל הרב אמנון יצחק: מי הגדול שאתה שומע אליו? ואני שואל, ומי הגדול שאתה שומע לו כשאתה יוצא נגד כל זמרי מזרח ומערב? ומי הגדול שמינה אותך לצאת נגד השבועונים? ומי הגדול שאתה שומע לו באופן כללי?

*

למה אתה לא סולח לו? כי הוא לא פרסם מודעה באותו ערוץ? כי הוא לא שילם 3000 דולר?

אתה יודע שהתנצלות, באופן כללי, היא דבר נדיר. כאן הרב פנגר התעלה על עצמו, ולמרות שהוא לא אמר עליך שום דבר רע באותה כתבה, כיון שהוא הבין שנפגעת מיד התנצל. כך יאה וכך נאה ליהודי. אז למה אתה לא סולח?

ואם אתה לא סולח, למה אתה לא יכול לומר את זה לנאשם? האם ההלכה מתירה לך לבזות מישהו בריש גלי ולצעוק שאתה לא סולח לו, ולעשות ממנו קרקס? מי הוא הרב שהתיר כזה דבר?

ולמה באתר "שופר" נכתב ליד הוידאו "האגו המנופח של מי שעדיין לא חזר בתשובה", דבר שהוא איסור דאורייתא גמור, גם של עוון לשון הרע שכולל עשרות עשין לאווין וארורים, וגם לא תונו איש את עמיתו, לא יאמר לבעל תשובה "זכור מעשיך הראשונים", קל וחומר שלא לומר שהוא עדיין לא חזר בתשובה. וכל זה בפרהסיא שאין דומה לה, ה"י.

האם מי שחלילה ההין לפגוע בהוד מעלת אמנון יצחק, מותר לתקוף אותו בכל דרך? האם במקום שפוגעים ברב שליט"א מותר לעבור על כל התורה כולה? אתמהה.

*

ולרב פנגר אומר, האמת שאני לא מתחבר בכלל לסגנון הפרוע הזה, ולא לצחוקים וכדומה, ויתכן מאד שהרב אמנון צודק שזו ליצנות אסורה.

אבל יש דברים שהם ודאי מחוץ לתחום. וצדק הרב יצחק.

וגם, הברכה שברכת את הכתב, שהתוכניות שלו ימשיכו לעוד עונה ועוד עונה, זו טעות כל כך חמורה, שקשה לסנגר עליך ולומר שזו טעות. זה גרוע משגגת תלמוד שעולה זדון, זה גרוע מטועה בדבר משנה שחייב לשלם, זו טעות שמחובתך לתקן. איני יודע איך.

*

ויש לי תחושה, לא מבוססת אבל עמוקה, שאילו הרב פנגר לא היה מדבר נגד הרב יצחק, לא היה רואה האחרון צורך לצאת לג'יהאד - למלחמת קודש להעמדת הדת על תילה.

*

ומן הון להון, שמעתי קטע מתוכניתו של הרב יצחק אתמול, ובא דיווח שבקרוב מלחמה נגד אירן, וכן אמר שהוא יודע כמה דברים שאסור לו לדבר עליהם.

כאחד שהתקיף את הליצנות, אני מצפה ממך להיזהר יותר.

(הערה מערכת: אין בהבאת הדברים משום נקיטת עמדה של המערכת. הדברים נכתבו על דעתו הפרטית של הכותב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר