השתמשו וזרקו

גיבור פרשת עמנואל נדחה בוועדת הקבלה

הרב אלמליח, אב ספרדי לבת שלמדה ב"מגמה החסידית" בעיר עמנואל ונאם בעצרת ההמונים ערב הכניסה לבית-הכלא, עבר ליישוב תל-ציון, אך נתקל בהתנגדות מצד ועדת הקבלה בעיר. גורם בוועדה: "הופעל עלינו מכבש לחצים". אלמליח סרב להגיב (אקטואליה, חרדים)

(צילום: מאיר אלפסי)

כאילו הועלו באוב, ספיחי פרשת עמנואל מגיחים פעם בפעם ומזכירים לנו את הפרשה המכוערת שזיעזעה את הציבור החרדי והכללי.

כולנו זוכרים את מאיר אלמליח, אב ספרדי לבת שלמדה ב"מגמה החסידית" שנאם בעצרת שהתקיימה בזמנו והצהיר "לא נסכים לשום פשרה. אנחנו צועדים לכלא עם מה שגדולי הדור אומרים לנו"‏.

לאורך הדרך נשמעו קולות רבים בקרב הציבור הספרדי בהם רבנים שקראו לאלמליח ולהורים הספרדים האחרים במגמה החסידית שלא לנקוט צד, אך הם יצאו בראש חוצות להגנת עמדתם כנגד שילוב ההורים הספרדים שהופלו.

האמת שבנושא עמדתם של אלמליח וחביריו הציבור החרדי הספרדי היה חצוי. חלקים נרחבים נקטו עמדה ברורה לצד ההורים המופלים, אך חלקם האחר ליבם היה עם ההורים הספרדים שנדחו מהמגמה החסידית אך פיהם היה עם מנהגי הציבור הליטאי למרותם הם סרים.

כאמור העלילה בעמנואל ממשיכה להסתבך: מאיר אלמליח שעזב את עמנואל, עבר לתל-ציון, אך דווקא הוא שהיה תומך נלהב בוועדות קבלה, נתקל בהתנגדות מצדה. השמועות על התנגדות הוועדה לקבלתו של אלמליח התסתובבו ב'תל-ציון' זמן רב אך עתה עסקנים המקורבים לוועדת הקבלה מאשרים את הדברים בשיחה עם כתב כיכר השבת.

אחד העסקנים (מפאת איומים ולחצים קשים המופעלים עליו ועל הנוגעים בדבר בזמן כתיבת שורות אלו בכדי למנוע את פרסום הדברים, לא נוכל לתת את הפרטים המלאים) תיאר בשיחה לכיכר השבת את השתלשלות הפרשה: מסכת של לחצים החלה וגורמים בעולם הליטאי והחסידי פנו אלינו בכדי שנקבל את אלמליח.

בעקבות מכבש הלחצים ולאחר משא ומתן בין גורמים רבניים מצדו של אלמליח לחברי הוועדה הוחלט לקבל את אלמליח בתנאי שלא ייכנס לשום פעילות ציבורית".

כיום מאיר אלמליח מתגורר ב'תל-ציון' ואשתו מורה במקום.

"כיכר השבת" פנה אל אלמליח בבקשה לקבלת תגובה, אולם הוא סרב להגיב.

בוועדת הקבלה בישוב תל ציון בחרו לתקוף את הכתבה ומסרו ל'כיכר השבת': "אודות הפרסום של קשיים בקבלתו של האברך ר' מאיר אלמליח
א. חברי ועדת הקבלה מכחישים שהם או מי מטעמם שוחחו עם כתבי 'כיכר השבת' בעניין קבלה או אי קבלה של אחד מהמבקשים להתקבל לישוב.
ב. בהתייחס לגוף הידיעה שפורסמה אצלכם אין לנו אלא לומר ש"לא היה ולא נברא!" לפני כשנה הגיע אלמליח לוועדת הקבלה, ולאחר כשבוע - כמקובל בוועדה - קיבל תשובה חיובית בצורה היפה והטובה, כפי שאנו נוהגים עם כל המבקשים
להתקבל. מיותר לציין כי אלמליח גר בישוב כבר למעלה משנה, והינו תושב אהוב ואברך מוערך בשכונה.
ג. מנהלת תל ציון וחברי ועדת הקבלה מכחישים בתוקף את הפרסום אודות "הקשיים" בקבלתו של מאיר אלמליח ועל "הלחצים" שהופעלו עליה.
ד. מקורות של "גורמים המקורבים לוועדה" וכדו' רק מעידים על חוסר רצינות של ההודעה, לוועדה אין מקורבים ולא עסקנים מקורבים.
ה. צר לנו כי נפלתם בידיעה שרחוקה מן האמת, ואנו מצפים מאתר מכובד ומוביל בציבור החרדי שיבקש את תגובת הישוב בטרם פרסום כתבה שמשמיצה את הישוב, כמקובל בכללי האתיקה העיתונאית.

נציין כי בידי 'כיכר השבת' הקלטות המאשרות למעלה מכל ספק את האמור בכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר