פרופיל

מיוחד: הגרי"ב וואזנר, ה'ממשיך' בהנהגת קהילת שבט הלוי

ביום שאחרי פטירתו מקורונה של הגרח"מ וואזנר זצ"ל, מגיש 'כיכר השבת' פרופיל מיוחד על אישיותו של בנו רבי יוסף בנימין, הרב - המומחה ב'שלום בית' - שהוכתר כממשיך דרכו בהנהגת הקהילה (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בשבט תשפ"א | 08.02.21
(צילום: קהילת שבט הלוי)

יום לאחר פטירת הגאון רבי חיים מאיר וואזנר זצ"ל, והכתרת ממלא מקומו וממשיך דרכו הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, 'כיכר השבת' בפרופיל מיוחד על הנכד החזק של 'פוסק הדור' שעמד לימין אביו בשנים האחרונות ומנהיג מעתה את קהילת 'שבט הלוי'.

הגאון רבי בנימין וואזנר נולד להוריו בבני ברק, ונקרא יוסף על שמו של זקנו, אביו של מרן בעל 'שבט הלוי', ובנימין על שם זקנו לבית משפחת מייזעס, מרבני ירושלים המפורסמים.

בצעירותו הוא למד בישיבת חכמי לובלין תחת הנהגת סבו הגר"ש וואזנר זצוק"ל, ושל אביו ששימש כמגיד שיעור בישיבה באותם ימים.

לאחר מכן למד רבי יוסף בנימין במשך כשנה וחצי בישיבת סלונים בירושלים, בראשה עמד אז האדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם', זאת בשל רצונו של אביו להקנות לו דרכי לימוד נוספים בשיטת העיון.

מכריו מספרים, כי כבר בהיותו בגיל 17, הוא נקרא מדי שבת ל'קלויז' של חסידי טשורטקוב בירושלים כדי לשאת את דרשת 'רעווא דרעווין' - צעד שנחשב ליוצא דופן.

בהגיעו לפרקו, נישא רבי יוסף בנימין לבתו של הגה"צ רבי מנחם מנדל הורביץ זצ"ל, שנפטר לפני כשנה וחצי, וכשנתיים לאחר מכן כבר מונה למגיד שיעור בישיבת חכמי לובלין.

בהמשך הוא אף קיבל 'סמיכה' להוראה מגדולי הרבנים, בהם זקנו הגר"ש וואזנר, אביו הגרח"מ, הרב אלחנן היילפרין מלונדון, הרב מטענקא, הגאון רבי שלמה זלמן פרידמן זצ"ל והאדמו"ר מסאטמר (מהר"א), שכיהן אז כרב בקרית יואל שבמונורו.

בשנת תשנ"א, בעת שהגרח"מ זצ"ל נסע ללונדון כדי לכהן כרב חסידי סאטמר, מונה בנו למנהל רוחני בישיבת חכמי לובלין, בנוסף על היותו מגיד שיעור בישיבה.

האב זצ"ל, באפיית מצות (צילום: ארכיון כיכר השבת / שמואל גליק)

17 שנים לאחר מכן, בשנת תשס"ח, עבר הגרי"ב להתגורר בעיר אלעד, בה הוכתר לרב קהילות החסידים, ומיד עם הגיעו למקום פתח עבור התושבים 'בית הוראה' מיוחד, שהפך תוך זמן קצר למוקד לפסיקות הלכתיות לכלל החוגים.

לאחר מכן, בשנת תש"ע, כשאביו נקרא לשוב לארץ ישראל, נקרא רבי יוסף בנימין ללונדון, שם מונה לכהן במקומו כאב"ד סאטמר, וכך הפך לאחד מהרבנים המפורסמים באירופה בכלל ובאנגליה בפרט.

בשנת תשע"ז נקרא שוב על ידי אביו זצ"ל, הפעם לחזור לישראל, כדי לסייע לו בהנהגת הקהילה, ומיד עם הגעתו הוכתר לראש ישיבת חכמי לובלין, וכדיין ומורה צדק בבית ההוראה 'זכרון מאיר', תקופה בה חיבר ספרי הלכה רבים.

תלמידיו של הגרי"ב מספרים, כי הוא מומחה גדול בענייני שלום בית וחינוך, ובמסגרת הבנתו אף חיבר את ספרו 'ידות הבית', המיועד לאברכים צעירים שבונים את ביתם.

בהלווית אביו, אמש (צילום: שיא לייב)

"בשנים האחרונות גדולי הרבנים והאדמו"רים נוהגים להפנות אליו מקרים סבוכים, שכוללים בין היתר שלל בעיות הלכתיות", מוסיף אחד מתלמידיו.

התלמידים מזכירים את המערכות הציבוריות בהן הוא נטל חלק בשנים האחרונות, בהן חברותו בוועדת הרבנים לענייני תקשורת, דרשותיו נגד 'פאה נכרית', השותפות בהקמתו של ארגון 'חיים של תורה' בעולם הישיבות והעזרה לאביו הגר"ש וואזנר במאבק לאינטרנט כשר וחברות סינון.

יצוין, כי בתקופה האחרונה היו מי שראו ברב כדמות המתנגדת לקבלת חיסונים לקורונה, ואף הפיצו דברים שאמר בנושא בשיעור פנימי שמסר לתלמידיו, אך גורם המקורב למשפחה מנסה להעמיד את הדברים על דיוקם, בשיחה ל'כיכר השבת'.

לדבריו, דעתו של הגאון רבי יוסף בנימין וואזנר, המנהיג החדש של קהילת 'שבט הלוי', "היא לא נגד החיסונים, אלא רק שבינתיים אין למהר וליטול אותם, בשל מספר תמיהות אותן העלה...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר