סיפור חסידי למוצ"ש

ה'מגיד' הוכיח את הכפר שסבל מבצורת, עד שהגיע הבעש"ט, רקד ואח"כ ירד גשם

אנשי הישוב האזינו לדברי החיזוק והאמונה שנאמרו מפיו של הבעל שם טוב הקדוש, והתעוררו להאמין בה' ביתר עוז, עד שנתמלאו כח ושמחה, ויצאו בריקוד סוער עם הבעל שם טוב הקדוש | סיפור חסידי למוצאי שבת (חסידים)

ציון הבעל שם טוב הקדוש זי"ע (חנני ברייטקופף)

איך מוריד הבעש"ט הקדוש שפע גשם וברכה?

באחד ממסעותיו, הגיע הבעל שם טוב הקדוש ביום קייצי וחם לישוב בו עסקו יהודים בעבודת האדמה, ומצא את הציבור בצרה גדולה כי לא ירדו גשמים, תבואת השדה והכרם התייבשו והבהמות חלו בדבר, ופרנסה אין...

הציבור התפלל והתעורר לתשובה, וכשראו שלא השתנה דבר, הזמינו 'מגיד' שיעורר אותם לתשובה אמיתית, ואנשי הישוב התאספו לבית הכנסת לשמוע את דברי המגיד.

המגיד לא חסך בדברי תוכחה. דבריו היו כ'אש זלעפות' על אנשים תמימים ופשוטים, שהתרגש ובכה בכי תמרורים מדברי התוכחה.

גם הבעל שם טוב הקדוש ישב בבית הכנסת והאזין לדברי המגיד המוכיח, וכשראה את הנעשה, פנה אל המגיד המוכיח בקול רם:

מה יש לכם מיהודים תמימים טובים וצדיקים אלה!?

ומיד פנה הבעל שם טוב הקדוש ליהודים המיוסרים בקול רם ומתחנן: יהודים, הבה נרקוד יחדיו... ואחרי מנחה ירדו גשמים!

הסתכלו בני הישוב בפליאה על הבעל שם טוב הקדוש, אולם, הבעל שם טוב הקדוש הביא ראיות לחיזוק דבריו ממאמרי חז"ל.

אנשי הישוב האזינו לדברי החיזוק והאמונה שנאמרו מפיו של הבעל שם טוב הקדוש, והתעוררו להאמין בה' ביתר עוז, עד שנתמלאו כח ושמחה, ויצאו בריקוד סוער עם הבעל שם טוב הקדוש, ובאורח פלא באמצע הריקוד החל לרדת גשם שוטף, ולשמחת בני הישוב לא היה גבול.

לאחר הריקודים והשמחה, הוסיף הבעל שם טוב הקדוש לעודדם ולברכם בברכת שובע (הריי"צ, ספר השיחות ה'תש"א).

מאמרותיו של הבעל שם טוב הקדוש 'צידה' לדרך לשבוע טוב ומבורך

ה'דגל מחנה אפרים' אומר בשם הבעל שם טוב הקדוש, כי כל התפילות עושים פעולה בעולמות העליונים, ולפעמים בקצה הארץ, וסמך על פסוק: "כרום זולות לבני אדם":

אלו דברים שעומדים ברומו של עולם, שנעשים מזה דברים נוראים ברומו של עולם!"

וממשיך להסביר, איזה חשיבות בני אדם מייחסים בטעות לתפילתם? "ובני אדם סוברים שלא נתקבלה תפילתן, לכן מזלזלין בהם" (דגל מחנה אפרים, הפטרת תצא, ד"ה א"י רני).

כדי שהאדם יעריך את תפילתו, חייב שיהיה לו 'אמונה בעצמו', מה שנקרא בטחון עצמי או הערכה עצמית כי אדם שלא מאמין:

שגם הוא יקר חביב ואהוב לפני ה' יתברך, הוא מגיע קטנות מוחין בעבודת ה'.

אדם שמרגיש קטן ולא שווה ערך, גם:

מרגיש שעבודתו ותפילתו לפני ה' יתברך אינה שווה הרבה...

אהבת ה' אליך – אינה ניתנת לעצירה: זוהי ענווה פסולה, כי האדם שוכח עד כמה הקב"ה אוהב אותו, ואהבת ה' אליו אינה ניתנת לעצירה, וגורם לכך שלא מעריך את מעשיו הטובים, ואת היכולות שהקב"ה נתן לו לעבודתו יתברך, ועד כמה עבודתו יקרה לפני ה' יתברך, וגורם נזק לעצמו ולכל העולמות.

איך שאני, ככה - הכי טוב! כל אדם צריך לזכור שהקב"ה אוהב אותו בלי שום תנאים! איך שהוא! מה שהוא! וכך יגיע לערכה עצמית שתביא אותו לגדלות מוחין, ויוכל לחשוב בישוב הדעת, אף מבלי להתבלבל ממה אומרים עליו בסביבה הקרובה.

אני חלק אלוקי - נשמה גבוהה: אדם שמאמין בעצמו, הוא מאמין שקיבל נשמה מאוד גבוהה ונשגבה, ושיש לו כוחות ומעלות גדולים מאוד, וכך, לא 'יפול' בדעתו, ויאמין בכוחו במעלתו, ודבר זה, אינו סותר שכל אדם צריך לעבוד על מידותיו, להתקדם בעבודת ה'.

תשנן - אני לא בראתי את עצמי: כל אדם צריך לחזור ולשנן לעצמו:

ככה ה' ברא אותי - 'אני לא בראתי את עצמי'!

למה אני כזה? כי ככה – הכי טוב! לצורך תפקידי בעולם! למה? ככה!

ערכי חשוב ויציב ו'בלתי' מותנה: תחשוב בלבבך, עוד יהיו ימים שאבין מדוע הקב"ה ברא אותי עם התכונות והכישרונות האלו, או עם חוסר הכישרונות, כי הכל הוא לצורך יעודי ותפקידי בעולם! ועל כן:

אינך צריך להוכיח או להתווכח על ערכך, כי אתה שווה בין שווים, גם אם אתה שונה.

"כולם בחכמה עשית": ערכך - יציב לעולם! ואינו נתון - ב'סכנה'! כי גדול היוצר שיצר אותך כך לצורך תפקידך, ולגדולתו אין חקר! תחשוב, ככה הקב"ה ברא אותי עם מה שנראה טוב ופחות טוב, כי:

אלו 'כלי' העבודה שנחוצים לך לצורך מילוי יעודי בעולם.

שחרר את הצורך להיות ולהראות כמו כולם: כשאתה מי שאתה, ע"י תורתך, תפילתך ומעשיך אתה מעלה את כל העולמות, וממלא את שליחותך ויעודך שעבורו הגעת לעולם:

זכותך הלגיטימית - להיות מי שאתה!  

שחרר את הצורך להיות ולהֵרָאוֹת - כמו כולם! וכך:

תשמור על חוסן נפשי שיעזור לך לצמוח ולהתפתח בגשמיות ובעבודת ה'!

כל אחד צריך וחייב להעלות עימו את כל העולמות ע"י עבודת ה', מה שאין מלאכים שרפים ואופני הקדוש יכולים לעשות, ולכן:

זאת זכות שהיא חובה - שתאהב, תקבל ותעריך את עצמך!

תשנן את המשפט:

אני מאמין בעצמי! ולא מאמין - למי שלא מאמין בי!

על זה אומר הבעל שם טוב הקדוש: "דע מה למעלה ממך" רצה לומר, שלא תשמע להיצר הרע, ותדע מה שלמעלה:

הקדושה והתפארת שבכל העולמות העליונים - היא ממך"! (אור יצחק, פרקי אבות).

וצריך האדם להאמין באמונה שלמה:

כשאדם מנענע אפילו באצבע קטנה, מנענע עולמות עליונים רוחניים, כמו שאמר הבעל שם טוב ז"ל:

"כי כל אדם כלול מכל העולמות, וד"ל"! (ליקוטי תורה טשרנבל, בהדרכה ב').

שבוע טוב ומבורך לכלל ישראל, רפואה ופרנסה, שפע ברכה והצלחה, שמירה בגשמיות וברוחניות, אמן!

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחסידים ואנ"ש: