תסמונת נדירה

10 אנשים קיבלו דלקת - לאחר נטילת החיסון

במשרד הבריאות דרשו היום מבתי החולים לדווח להם על כל מקרה של תסמונת בשריר הלב. לאחרונה התגלו מקרים של אנשים שפיתחו תסמונת מסתורית לאחר נטילת החיסון (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במשרד הבריאות הורו היום (שני) לבתי החולים, לדווח לנו על מקרים של מאושפזים עם דלקת רב מערכתית או דלקת בשריר הלב, שחלו לאחר שחוסנו, וזאת לאחר שהתגלו עשרה אנשים שקיבלו דלקת רב מערכתית לאחר שחוסנו בחיסון.

על פי הדיווח ב-N12, משרד הבריאות אבחן עשרה מקרים של אנשים שפיתחו תסמונת מסתורית של דלקת בשריר הלב - בסמיכות לנטילת החיסון נגד הקורונה.

מדובר על תסמונת הדומה למחלה נדירה בשם 'קוואסקי', שבעולם כבר דיווחו על ילדים שהתסמין פגע בהם לאחר שהחלימו מקורונה וכעת הובהר שזה תוקף גם מבוגרים.

התסמינים לדלקת רב מערכתית הזו היא; חום גבוה, כאבי בטן, פגיעה בכלי דם ובמערכת העיכול, כאשר הפגיעה הכי מסוכנת היא בשריר הלב.

על אף שלא נמצא קשר ישיר בין התסמונת לחיסון, במשרד הבריאות החליטו לא ליטול סיכון מיותר ולהקים ועדה לבחינת הנושא, שבראשה יעמוד פרופ' דרור מבורך מבית החולים הדסה, וזו הסיבה שמשרד הבריאות קרא לבתי החולים לדווח על כל מקרה של תסמונת כזו.

יחד עם זאת, צריך לציין, כי מדובר בתסמונת מאוד נדירה, והכי חשוב זה לקיים את הנחיות הרבנים והרופאים וללכת להתחסן נגד הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר