המלצות חשובות

נעקצתם ממדוזות? זה מה שכדאי לכם לעשות

מי שנעקץ פעם ממדוזה יעשה הכל בכדי שזה לא יקרה לו שוב, אך לאף אחד אין ביטוח. מה עושים במקרה של עקיצה? והאם חומץ עוזר או שהוא דווקא יכול להחריף את התופעה? (בריאות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גלי הים הכחול משדרים שלווה, השמש מלטפת לכם את הגב, ואתם רוחצים בשלווה במימי הים התיכון, אך את הרגע בו עקצה אתכם המדוזה לא תשכחו כל כך מהר. מסתבר שלמרות שמדובר בבעל חי חסר חוליות, הארס שלו יכול לשבש לכם את החיים, והצריבה שתוקפת אתכם מונעת מכם את היכולת לחשוב על שום דבר מלבד לציפייה לרגע שהצריבה תעזוב אתכם.

באינסטינקט טבעי אתם רצים לשפוך חומץ על מקום הצריבה, אך האם מדובר בפתרון הנכון? והאם יש פתרונות טובים יותר?

1. הסרת התאים שעל העור - המשימה הראשונה שאתם צריכים לבצע ברגע העקיצה, היא להסיר את תאי הארס שצמודים לעור. אם תפשפשו את מקום הצריבה בידיים אתם עלולים לדחוק את התאים פנימה, ואף להעביר אותם לידכם החשופה. הדרך היעילה ביותר להסיר את תאי הארס היא באמצעות מקל ארטיק או באמצעות כרטיס אשראי, כשבתנועת גירוד תסירו את התאים שנותרו על העור.

2. הימנעות מפיצוץ תאי ארס - בתוך המקום הצרוב נותרו עדיין תאי ארס שטרם התפוצצו, ואם תשטפו את המקום הפגוע במים אתם עלולים לפוצץ אותם. לכן, כדאי שתחילה תשטפו את המקום עם מי ים מלוחים שנשפכים בזרם חזק על המקום הפגוע, ורק לאחר מכן תוכלו לנקות את המקום גם באמצעות מים מתוקים.

3. אין תרופה - אל תחפשו תרופה שתרפא לכם את הצריבה, כי לא תמצאו כזו. תוכלו להיעזר בג'ל אלוורה, או במשככי כאבים כדי להתמודד עם הכאב אך הוא יחלוף מעצמו מבלי שיש לכם יכולת לקדם את תהליך ההחלמה. למרות זאת - כמובן שאם אתם רואים החמרה במצב חשוב שתיוועצו בגורמים רפואיים. יש אנשים שאלרגיים לארס שמפרישה המדוזה ואף עלולים להגיע למצבים מסוכנים מעקיצה שגרתית.

4. אין דרך להימנע - חשוב לציין שגם אם אתם שוחים בזהירות ומשתדלים לשים לב שאתם לא מתקרבים למדוזות, חלק מתאי הארס של המדוזות מופרש בתוך המים ואתם עלולים להיתקל בו גם אם לא תפגעו במדוזה עצמה. כך שאם אתם לא רוצים להיעקץ - אל תכנסו למים.

5. חומץ - מחקרים מראים שתרופת הסבתא הכל כך מוכרת הזו לא באמת עוזרת. כמו כן קרח, ווזלין גם לא יסייעו לעקיצה, והדבר היחיד שיכול לסייע לכם - הוא להשאיר את המקום פתוח ומאוורר כמה שאפשר, ולהמתין שהעור ירפא את עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר