טוב להוסיף?

מלח זה החיים? המחקר מוכיח את ההיפך

מחקר חדש מוכיח שהוספת מלח לאוכל מורידה את תוחלת החיים של הגברים בכ-2.3 שנים, ואת תוחלת החיים של הנשים בכשנה וחצי • ההמלצה: תפסיקו להוסיף מלח (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
מלח. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הצלחת מוגשת לשולחן, אתם נוטלים את המלחייה ובוזקים כמות קטנה על צלחת המרק המהבילה. מה יותר טבעי מזה? ובכן, מסתבר שהפעולה המהירה של בזיקת המלח שביצעתם, עשויה לקצר לקצר את החיים עד כשנתיים בממוצע, לגברים, וכשנה וחצי לנשים.

במחקר שכלל כחצי מיליון נבדקים שהשתתפו במחקר הביובנק הבריטי, עקבו החוקרים אחרי המשתתפים במחקר החל משנת 2006-2010 ושאלו אותם על ההרגלים שלהם ביחס להוספת מלח למזון.

למרות שרוב צריכת המלח היא במלח שמוכנס לאוכל במהלך הבישול ולא במלח שאנחנו מוסיפים (8-20% בלבד מצריכת המלח הכללית), הניחו החוקרים שהוספת מלח לאוכל במהלך הארוחה, יכולה לענות על השאלה: "האם אנחנו אנשים שאוהבים לאכול מלוח", ובהתאם לכך ניתן לשער שרמת צריכה המלוחים שלנו גבוהה יותר.

מתוצאות המחקר עלה כי אלו שנהגו להוסיף מלח לאוכל ולתבל את האוכל, היו בסיכון של 28% למוות מוקדם. תוחלת החיים של הגברים שהוסיפו מלח בקביעות הייתה קצרה בכ-2.3 שנים, ותוחלת החיים של הנשים שנהגו להוסיף מלח הייתה קצרה בכ-1.5 שנים.

הפרופ' שהוביל את המחקר היה פרופ' לו צ'י - מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה טרופית של אוניברסיטת טולאן שבניו אורלינס. הפרופ' אמר כי גם הפחתה קטנה של תוספת המלח שאנחנו נוהגים להוסיף לאוכל במהלך הארוחה בכוחה לחולל שינוי משמעותי בבריאות הציבור, ובמיוחד אם השינוי הוא כלל ציבורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר