המומחה מסביר

צרודים? הכירו את "תרופות הסבתא" היעילות ביותר

האם יש דרך לטפל בצרידות, או שנגזר עלינו לשתוק במשך שבוע שלם? הכירו חמישה כללים בסיסיים שיסייעו לכם להיפטר מהצרידות מהר ככל האפשר (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מה יותר מעצבן מלהיות צרוד? אתם לא יכולים לתקשר בצורה סבירה, אנשים לא אוהבים להקשיב לכם, ואם אתם מורים או מרצים אתם בכלל בבעיה קשה. והכי גרוע? תוכלו למצוא לא מעט חתני בר מצוות שהתכוננו כל כך טוב לקריאת ההפטרה - שהם הגיעו לבית הכנסת צרודים, והרגע המקסים הזה הפך עבורם ועבור סביבתם לסיוט מתמשך.

האם יש דרך להיפטר מצרידות? והאם תרופות הסבתא אכן יעילות? ד"ר נדים חבשי, רופא בכיר במחלקת אא"ג בבית החולים רמב"ם עושה סדר בשמועות:

בכדי להבין כיצד להתגבר על צרידות חשוב להבין את מקורה: "מדובר במחלה וויראלית בעיקרה", אומר ד"ר חבשי. "המשכיות של מחלת הצטננות, ושל סימפטומים שונים כמו גודש באף, נזלת וכאבי גרון. במקרה של לרינגיטיס, הדלקת יורדת לכיוון בית הבליעה, ועלולה לגרום לצרידות, כאבים בזמן הדיבור, קושי בדיבור, תחושת צריבה או דקירות בגרון, כאבי גרון, קשיי בליעה, שיעול יבש ועוד".

כלל ראשון: לא לדבר. הדיבור מקשה על מיתרי הקול ומונע מהם להירפא, ולכן חשוב שתשמרו על דממה מוחלטת. אבל לא פחות חשוב - לא ללחוש. אנשים חושבים שלחישות לא מאמצות את מיתרי הקול, אולם בפועל זה הפוך - לחישות מקשות על מיתרי הקול יותר מדיבורים רגילים, והן אף עלולות לגרום לשיעור שיעצים את הצרידות.

כלל שני: שתיה נכונה. הקפידו לשתות כמה שיותר מים, ושתיה חמה כמו תה ולימון בהחלט יכולים לסייע למיתרי הקול להירפא. לעומת זאת חשוב להימנע מצריכת אלכוהול וקפאין שמגרים את האזור המודלק ומחמירים את הצרידות. אז אם יכולים לוותר על הקפה - כדאי לכם לשקול את זה ברצינות.

אופציה שלישית - אינהלציה. תוכלו להשתמש במכשיר אינהלציה או מכשירי אדים לילדים, במינון של 3-4 פעמים ביום, והדבר עשוי להקל על הצרידות בצורה משמעותית. בנוסף, אם אתם סובלים מכאבים תוכלו להשתמש באקמול או באופטלגין נוזלי בכדי להקל על הכאב.

כלל רביעי: הרגעת השיעול. לרוב הצרידות מגיעה כחלק משיעולים קשים, וניתן לטפל בשיעול באמצעות שתיה מרובה ובמיוחד כזו המכילה ויטמין C. בנוסף תוכלו לרכוש בבית המרקחת סירופים נגד שיעול על בסיס טבעי עם דבש, ואם רופא בדק את המטופל יתכן שהוא ימליץ על טיפול נוסף בשיעול. כמו כן, במקרה כזה חשוב להקפיד על טיפול טבעי כמה שיותר ופחות על טיפול תרופתי.

"לרוב במחלה ויראלית עדיף להיצמד כמה שאפשר לטיפולים על בסיס צמחי וטבעי ופחות תרופתי. גם לאנטיביוטיקה במרבית המקרים אין מקום בטיפול במחלה הזו ובשום פנים ואופן אסור למטופל לצרוך על דעת עצמו טיפול אנטיביוטי", אומר ד"ר חבשי.

כלל חמישי: הגברת הלחות. תוכלו להגביר את הלחות בגרון לא רק באמצעות שתית כמות גדולה של מים, אלא גם באמצעות שימוש במסטיקים המכילים לימון. רכיבי הלימון מגבירים את הלחות בפה ומייצרים כמות גדולה יותר של רוק. בדומה לכך תוכלו לשטוף את הפה במי מלח המסייע בצורה דומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר