העייפות משמינה

'מתים מעייפות'? כנראה שאתם הולכים ומשמינים

עייפות עלולה לשבש לכם את החיים, אולם מסתבר שהיא הרבה יותר מסוכנת: הכירו את מסע העייפות שגורם לירידה משמעותית בתוחלת החיים, מחלות, וכמובן להשמנה (בריאות)

לאה מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כשהיינו קטנים דרשו מאיתנו לישון מוקדם, אולם לרוב המבוגרים נתנו לנו דוגמה אישית, ש"אנשים מבוגרים הולכים לישון מאוחר". כשגדלנו, חברי הילדות סיפרו לנו בגאווה על כך שהם חזרו מחתונה והלכו לישון בשעה מאוחרת, כששעת השינה המאוחרת מהווה מעין "תעודה בגרות". אולם חשוב שתדעו, שמחסור בשינה יציק לכם בכל פרמטר אפשרי, כולל השמנה.

מחסור בשעות שינה, פחות מ- 7-9 שעות לאדם מבוגר, יגרום לכם להעלאת רמת הסטרס, ואף להעלאת רמת הקורטיזול בדם, והדבר יגרום לכם להשמנה ביטנית. אז אם אתם לא מצליחים לצמצם את היקף הכרס, כדאי לכם לנסות ולהקדים את שעת השינה.

בנוסף, אם תלכו לישון מאוחר תהיו עייפים במשך היום, וכתוצאה מזה תצרכו יותר סוכר, מתוך ניסיון להישאר ערניים ולתפקד למרות העייפות - ושוב, תמצאו את עצמכם הולכים ומתנפחים.

בנוסף, במהלך השינה הגוף בונה את מסת השריר כך שאם אתם מבצעים פעילות ספורטיבית חשוב שתלכו לישון מוקדם. בנוסף, המטבוליזם עובד במהלך השינה - ולכן יותר שעות שינה יתורגמו בצורה ישירה ליותר שעות שבהן הגוף מחליף חומרים ומפרק חומרים שהצטברו, וזה עוד מבלי לדבר על הרווח הנוסף של הצום במהלך השינה שגורם לכם לאכול פחות.

האם השלמת שעות שינה במהלך סוף השבוע - יפתרו את הבעיה?

ובכן, מחקרים מראים שאכן שינה בסוף השבוע יכולה לתת לכם את התמריץ לעבור את השבוע העמוס, ומחקר מקיף נוסף שבוצע בתחום מצא, כי למרות שמחסור בשינה גורם לירידה בתוחלת החיים - שינה טובה בסוף השבוע יכולה לפצות על שעות השינה שהחסרתם. אז מסתבר ששווה להיות יהודיים, ואם תרצו - זה כנראה המחקר הראשון שמגלה את תועלתו הבריאותית של הצ'ולנט (-חמין) המסורתי...

למרות זאת, הדבר עלול לגרום לכם למעגל קסם של קושי בהירדמות במוצאי השבת, עייפות ביום ראשון, והמשך צבירת שעות עייפות עד לשבת הבאה. לכן, הקפידו לישון לפחות 7 שעות שינה ביום, וכך תקומו מלאי אנרגיה - שתתורגם במשך היום לשריפת קלוריות טובה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר