אתם אוהבים?

הריח שלה לא משהו, אבל היא ממש בריאה

לא כולם אוהבים את הריח של הקלמנטינה, אבל היתרונות הבריאותיים שלה בלתי ניתנים לערעור. אם תכירו את היתרונות של הפרי הזה, כנראה שתתנו לו יחס מכבד יותר (בריאות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נסו לפתוח קלמנטינה באוטובוס, ותתקשו שלא להבחין במבטים הנוזפים ששכניכם לנסיעה נועצים בכם. הריח החמצמץ מתפשט במהירות, ולא כולם ששים לקלוט את האדים שהקלמנטינה שלכם מפיצה. אולם למרות ריחה הלא פופולארי, יתרונותיה הבריאותיים של הקלמנטינה אינם מוטלים בספק, ואם לא נכיר אותם - אנחנו עלולים להחמיץ את אחד הפירות הכי בריאים בעונה.

אז גם אם אתם לא מאלו שמכורים לריח של הקלמנטינה - הכירו 7 יתרונות בריאותיים, שיגרמו לכם לאכול כמות מרשימה של פלחים נוטפי בריאות:

1. עשירה בוויטמינים: כמו אחיה למשפחת פירות ההדר, גם הקלמנטינה משופעת בוויטמין C, שתרומתו וחיוניותו לגוף איננה מוטלת בספק. בקלמנטינה ממוצעת יש בין 9 לעשרים פלחים המורכבים מבקבוקונים קטנים של מיץ העטופים בכרום דק. במאה גרם קלמנטינה תקבלו כמות מרשימה של כ-45 מ"ג ויטמין C. בנוסף תקבלו כ-2.3 סיבים תזונתיים שיסייעו לכם לשמור על תחושת שובע, וכ-175 מ"ג אשלגן.

2. מסייעת במניעת סרטן: הקלמנטינה עשירה בחומר שנקרא "לימונואיד" ("לימונן") - המוגדר כחומר כימיקלי המגיע ממקור טבעי, ושהוכח במחקרים רבים כחומר שמונע התפתחות של תאים סרטניים מסוגים שונים בגוף האדם. בנוסף, באמצעות ויטמין A מסייעת הקלמנטינה במניעה של סרטן הכבד. ככלל - הקלמנטינה הוכחה כתורמת ישירה לחיזוק המערכת החיסונית בגוף האדם, ומסייעת לגוף לתקוף פולשים המאיימים על בריאותו.

3. מגבירה את חלוקת התאים: בגופנו קיימת כל הזמן התחדשות של תאים בגוף, וכשתאים מתבלים הם מוחלפים בתאים חדשים. הקלמנטינה מסייעת בעצירה של הרס תאים בריאים, באמצעות תכונה שנקראת "ציטופילקסיס", כשפלחי הקלמנטינה מסייעים להגביר את ייצור התאים, ואף שמירה על בריאותם וחוזקם של התאים הקיימים בגוף.

4. בריאות העור: הקלמנטינה מסייעת בשמירה על בריאות העור, ואף מסייעת לשמור על העור מפני היווצרות קמטים או כתמים מכוערים. בפרי קיימים חומרים נוגדי חמצון המגנים על עורנו מפני קרינה מסוכנת מהשמש, והחומר הקיים בקלמנטינה יכול אף לסייע מפני רדיקלים חופשיים.

5. מסייעת להורדה במשקל: הקלמנטינה עשירה בנוזלים, וכ-80 אחוז מגודלה של הקלמנטינה מורכב ממים. כמו פירות וירקות עמוסי מים אחרים (אבטיח, מלון, מלפפונים, עגבניות ועוד), צריכת כמות גדולה של קלמנטינות עשויה להגביר את תחושת השובע - תוך שימוש בערך קלורי שאינו גבוה במיוחד (כ-45 קלוריות לפרי).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר