משרד הבריאות נזף: מד"א גובים כסף בתוקפנות

משרד הבריאות נזף במד"א בעקבות "התנהגות לא ראויה ותוקפנית" בכל הנוגע לגבית תשלום על פנוי באמבולנס. משרד הבריאות שערך דיון בנושא פועל לשינוי ההתנהלות (בריאות)

גובים כסף בתוקפנות (צילום: פלאש 90)

משרד הבריאות נזף במד"א בעקבות "התנהגות לא ראויה ותוקפנית" עקב גביה תוקפנית של תשלומים על פינוי באמבולנסים.

הנזיפה הגיעה בעקבות תהליך המתקיים בימים אלו לשינוי ההסדר בין מד"א לקופות החולים.

משרד הבריאות פועל לשנות את המצב עד כה, בו התשלום על פינוי באמבולנס התבצע על ידי חברת הגבייה של מד"א אל מול האזרח. כעת על פי ההסדר החדש התשלום יוסדר מול הקופה ללא מגע עם האזרח.

עוד סוכם כי חובות העבר של אזרחים למד"א יזכו להנחה, וכי מד"א תבחר חברת גבייה חדשה שתוגבל בסוג ההליכים בהם תוכל לנקוט אל מול החייבים.

לפי נתוני עמותת "ידיד" שהחלה לפעול בנושא לפני מספר שנים. רבע מליון אזרחים חייבים למד"א כ-300 מליון שקל. הנתון המעניין הוא כי שליש מ-300 מליוני השקלים הם עבור הפעלת עורכי דין לצורך גבייה.

בעקבות פניות רבות לעמותה שהוגשו על ידי אזרחי שקבלו "מכתבים מטילי אימה", דרשה העמותה מליצמן שיפסיק את תקיצוב מד"א על ידי המדינה עד שמד"א תפעל לגבות את החובות מקופות החולים ולא מהאזרחים.

על פי הדיווח ב-Ynet לידי עמותת ידיד הגיעו סיפורים קשים. סיפורה של אלונה (שם בדוי) הוא אחד מהם. לפני ארבע שנים בנה של אלונה הותקף בסמוך לביתה של סבתו ועוברי אורח הזמינו לו אמבולנס. הם ביקשו שלא לקבל טיפול, אך קיבלו מכתב מעורכת דין שדרש מהם תשלום של 900 שקל. לפני שנתיים נגבו מחשבונה של הסבתא 1,100 שקל ואז הגיע גם מכתב התראה "לפני המשך פעולות אכיפה".

לפני כשבועיים הגיע אל אלונה אדם שהציג את עצמו כשליח של הוצאה לפועל ודרש 1,300 שקל. למרות שהיא סיפרה לו כי כבר גבו את הכסף מהסבתא הוא אים שאם לא תשלם תוך שעה הוא חוזר עם משטרה ומשאית בכדי לעקל לה חפצים.

כאמור בעקבות פניית עמותת ידיד, נערך דיון במשרד הבריאות בין קופות החולים ומד"א, בעקבותיו מסר המשרד כי הוא פועל להקלת התהלכים של האזרחים אל מול מד"א.

תגובת מד"א כפי שנמסרה ל-Ynet : "במקרים רבים מוסדר התשלום ישירות בין מד"א לקופות, אך התשלום על שירותים רבים אינו מבוטח. גם אז מד"א לא ממהרת לפנות לחברות גבייה, אך לעתים אין מנוס מכך.

"בניגוד למשתמע מדברי 'ידיד‭,'‬ מד"א מממנת את פעילותה בעצמה ולא באמצעות תמיכה ממשלתית, ולכן הצורך בגבייה ממי שמקבל שירות ומסרב לשלם". ‬

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר