מחקר: הפסקת עישון מפחיתה דיכאון

מלבד היתרון הבריאותי הברור, הפסקת העישון משפיעה על הגוף כמו תרופות נוגדות דיכאון, מפחיתה חרדה ולחץ וגורמת לשיפור במצב הרוח, כך קובע מחקר בריטי (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מחקר בריטי מגלה כי מלבד היתרון הבריאותי הברור, הפסקת העישון משפיעה על הגוף כמו תרופות נוגדות דיכאון וגורמת לשיפור במצב הרוח.

המחקר, שהתפרסם במגזין הרפואי "בריטיש מדיקל ג'ורנל", ניתח נתונים מ-26 מחקרים העוסקים בגמילה מעישון. משתתפי המחקרים עישנו 20 סיגריות ליום בממוצע עד לגמילה, כאשר החוקרים מבצעים הערכה נפשית לנחקרים, לפני הגמילה, ו-6 חודשים אחריה.

קבוצת הנחקרים נחלקה לשתיים; מעשנים, ואלו שהיו בתהליכי גמילה. השוואה בין הקבוצות העלתה כי בקרב קבוצת הנגמלים מעישון נרשמה ירידה ברמות החרדה והדיכאון ואף שיפור במצב הנפשי ובאיכות החיים.

למרות שייתכן ומלכתחילה השיפור היה הגורם לגמילה, הרי שהפסקת העישון הביאה להפחתה מוכחת בדיכאון ובלחץ והשפיעה באופן חיובי על מצב הרוח של הנגמלים.

אחד ממחברי המחקר, ד"ר פול אביארד, מאוניברסיטת אוקספורד אמר כי "המסר העיקרי הוא שכאשר אנשים מפסיקים לעשן, הם מרגישים טוב יותר מאשר הרגישו כשעישנו. אנשים שמפסיקים לעשן עשויים להרגיש תחילה עצבניים ועגמומיים, אולם אלה ביטויים של חרדה שאופיינית לתהליך הגמילה, והפסקת העישון רק משפרת את המצב הנפשי".

לאחרונה, פרסם משרד הבריאות סקר לפיו אחד מכל חמישה ישראלים מעשן. כלומר כ-42% מכלל תושבי ישראלים מכורים לסיגריות ומעשנים בין 10 ל-20 סיגריות.

הגיל הממוצע להתחלת העישון עומד על 17.9 שנים אצל גברים יהודים, לעומת 19.2 שנים בקרב גברים ערבים.

נתונים אלו קרובים לממוצע במדינות החברות ב-OECD.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר