מה הקשר בין פלסטיק לאסתמה?

נתון לפיו קרוב לרבע מילדי ניו יורק חולים באסתמה, הביא חוקרים מאוניברסיטת קולומביה לנסות ולאתר את המשתנה שגורם למספר כה גבוה של ילדים החולים באסתמה: תרכובות שנמצאות בחומרי ניקוי ואריזות פלסטיק (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
פלסטיק. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בעיות נשימה של ילדים קשורות לחומרים ורעלים אליהם נחשפים בגילאים מוקדמים. כך עלה ממחקר שביצעו חוקרים מאוניברסיטת קולומביה בעקבות הנתון המשמעותי לפיו כמעט קבע מילדי ניו יורק חולים באסתמה. במסגרת המחקר, השתתפו מעל 300 נשים בהריון שתרמו לנסיון לאתר את המשתנה שגורם לאחוזים כל כך גבוהים של אסתמה בקרב ילדים.

ממצאי המחקר העלו כאמור כי בעיות הנשימה של הילדים קשורות לכימיקלים ורעלים אליהם נחשפו בגילאים מוקדמים. בין החומרים - מוצרים שנעשה בהם שימוש יומיומי בבית נורמטיבי - חומרי ניקוי, חומרי היגיינה ואריזות וקופסאות מפלסטיק המכילים תרכובות כימיות מסוימות. התרכובות מועברות דרך רוק וזיעה ועלולות לגרום לשיבוש במערכת ההורמונלית אצל ילדים.

מחקר נוסף של צוות החוקרים מקולומביה שפורסם בשבוע האחרון ניסה להעמיק עוד יותר את הבדיקה, והתחקה אחר השפעות החומרים עם ילדים משלב ההריון ועד שלב בית הספר. בין היתר עלה כי ילדים שנחשפו לתרכובת המדוברת עוד בהיותם עוברים היו בעלי סיכון גבוה בצורה משמעותית ללקות במחלות נשימה בגילאי 5 עד 12.

לפי חלק מאמצעי המדיה שעסקו בנושא, למחקר ישנה גם השפעה כלכלית: תחומים רבים, בהם תחום אריזות הפלסטיק עדיין משתמשים בתרכובת הכימיקלים הבעייתית - זאת כאשר בארצות הברית ובאירופה הוטלו מגבלות על השימוש בה.

מה שעשוי אולי לגרום להעדפה צרכנית של מוצרי פלסטיק ללא התרכובת הבעייתית. בינתיים, מומלץ להורים המודאגים לצרוך חומרי היגיינה וניקיון ללא ריח, לא לחמם מזון בכלי פלסטיק ולהשתמש בכלי זכוכית במקום פלסטיק באחסון מוצרים במקרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר