בקרוב: דלתות שומרות שבת בבתי החולים

בשורה לשומרי השבת: מערכת מיוחדת המשאירה את הדלתות בפתח בית החולים גם בשבת וחגים באמצעות שעון מיוחד, בקרוב בכל רחבי הארץ. ממשרד הבריאות נמסר: "בשל פניות רבות מצד רבים המבקשים שלא להיכשל בחילול שבת קודש, ולאחר בדיקת הנושא, החליט סגן שר הבריאות כי יש מקום לבצע שיפורים טכנולוגיים בבתי חולים כלליים"

איטל קציר | כיכר השבת |

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן החליט לצאת בבשורה חדשה לאלפי שומרי השבת, הנדרשים לשהות בימי שבת וחג בבתי החולים.

בעקבות פניות רבות מהציבור, וכן רבנים ועסקנים שפנו לסגן שר הבריאות בנושא, הודיע משרד הבריאות בהודעה רישמית למנהלי בתי החולים, בה נאמר כי משרד הבריאות הקצה משאבים מיוחדים לצורך התקנת מערכות טכנולוגיות, לפתרון בעיית הדלתות החשמליות הפועליות כיום כמעט בכל בתי החולים בארץ, שנפתחות ונסגרות בעזרת עין אלקטרונית, בעת מעבר בהם. עד היום נאלצים שומרי השבת להיזהר במיוחד שלא להיכשל באיסור חמור, בשוגג.

אחת מהבעיות שישנם לאנשים חרדים ומסורתיים, השומרים שבת, בבתי החולים היא הדלתות. ברוב בתי החולים מותקנות בכניסה הראשית ובכניסות למרבית המחלקות דלתות הנפתחות ונסגרות על ידי מערכת אלקטרונית המהוות חילול שבת. עד היום נפתרה חלק מהבעיה באמצעות התקנת דלת נוספת, עם פתיחה ידנית רגילה. אלא שלא תמיד קיימת דלת נוספת ולפעמים נאלצים יהודים לעבור דרך הדלת האלקטרונית, מה שמגביר את החשש לחילול שבת, בשוגג ח"ו.

בסיור שערך באחרונה סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן בבית החולים רמב"ם בחיפה, נסקרה מקרוב המערכת המיוחדת, שהותקנה במקום, המופעלת בידי שעוני שבת, ומשאירה את הדלתות האלקטרוניות פתוחות במהלך השבת.

לאחר הסקירה המקצועית, בה השתתפו גם הצוות הטכנולוגי והתשתיות במשרד הבריאות ובהמלצתם, החליט סגן השר להקצות מאות אלפי שקלים להתקנת מערכות דומות לפתרון הבעיה בכל בתי החולים בארץ, שיבוצעו בהדרגה.

ממשרד הבריאות נמסר: "בשל פניות רבות מצד רבים המבקשים שלא להיכשל בחילול שבת קודש, ולאחר בדיקת הנושא, החליט סגן שר הבריאות כי יש מקום לבצע שיפורים טכנולוגיים בבתי חולים כלליים, בכדי להקל על שומרי השבת, בעיקר במחלקות חיוניות כמו מיון, כניסה ראשית למבנים, טיפול נמרץ וכדומה, בהן אין דלת ידנית נוספת. מנהלי בתי החולים הודיעו כי יפעלו בהתאם לפעול בהתאם. בשלב זה בתי החולים נערכים להזמנת הציוד מול החברות המספקות את המערכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר