כבאים מזהירים: אל תשאירו בקבוקי מים במכונית

השארת בקבוק מים בתוך רכב סגור, למרבה הפלא, יכולה להוות סיכון רציני לשריפה. איך זה קורה? השמש משתמשת בנוזל ובחומר השקוף כדי לפתח קרן ממוקדת ובטוחה מספיק ויכולה לגרום לבעירה (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

טכנאי סוללות בחברת "איידהו פאוור" היה בהפסקת צהריים כאשר הבחין בעשן העולה מתחת לקונסולה המרכזית של המשאית שלו. הפושע, הוא הופתע לראות, היה בקבוק מים.

"הסתכלתי החוצה וראיתי שהאור נשבר דרך בקבוק מים ומתחיל להעלות את המושב באש", אמרה דיוני אמוצ'סטגוי בסרטון ששותף בעמוד הפייסבוק של החברה.

הראיות מוכיחות עד כמה מסוכנת השארת בקבוק פלסטיק ברכב ביום שמשי, עלולה להיות: שני סימני דליקה נותרו על מושב הרכב של דיוני.

כבאים מזהירים גם נהגים ברכבים פרטיים לגבי הסיכון. במבחן שנערך על ידי מחלקת האש במערב אוקלהומה, אור השמש המוגדל על ידי בקבוק מים הגיע ל-250 מעלות, דווח בחדשות ערוץ "KFOR". "אור השמש יחדור לפלסטיק, כאשר הוא מלא בנוזלים ויפעל כמו זכוכית מגדלת, כפי שקורה בתהליך אופטי רגיל", אמר דייוויד ריצ'רדסון מהסוכנות הממשלתית.

"השמש משתמשת בנוזל ובחומר השקוף כדי לפתח קרן ממוקדת ובטוחה מספיק ויכולה לגרום לדליקה, שריפה של ממש", הסביר ריצ'רדסון.

הסיכון של התרחשות אסון כזה הוא אמנם נמוך, אבל גורמים רשמיים אומרים שמוטב כי תקחו את בקבוק המים איתכם כאשר אתם יוצאים מן המכונית, ליתר בטיחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר