לכבוד יום השוקולד העולמי, הנה 12 עובדות מעניינות עליו

היום הוא יום השוקולד העולמי, שמאפשר לחובבי הממתק הממכר ברחבי העולם ליהנות מפינוקים עתירי קלוריות, ללא רגשות אשם. לרגל המאורע, הנה 12 דברים מפליאים שכנראה לא ידעתם עליו (מעניין)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מדי שנה, ב-7 ביולי, יום השוקולד העולמי מאפשר לחובבי הממתק הממכר ברחבי העולם, ליהנות מפינוקים עתירי קלוריות ללא רגשות אשם. היום חוגג גם כל מיני ממתקים המיוצרים משוקולד (סיבה למסיבה, מישהו?), כולל שוקו, שוקולטה, חטיפי שוקולד, עוגות שוקולד, בראוניז, או כל דבר אחר. לרגל המאורע, הנה 12 דברים מפליאים שכנראה לא ידעתם על השוקולד:

1. שוקולד לבן איננו שוקולד

מכיוון שהוא אינו מכיל מוצקי קקאו או שוקולד נוזלי, שוקולד לבן אינו שוקולד במובן הקפדני. אך הוא אכן מכיל חלקים מפולי הקקאו - בעיקר חמאת קקאו.

2. שוקו היה פינוק השוקולד הראשון

קקאו בושל בתרבות המקסיקנית וגם האצטקית, אם כי התוצאה לא הייתה זהה לשוקו החם של ימינו - זו הייתה רקמה מרירה בדרך כלל, ששימשה לרוב לאירועים טקסיים כמו חתונות.

3. הקקאו שימש פעם כמטבע

האצטקים אהבו והעריכו את פולי הקקאו עד כדי כך, שהם השתמשו בהם כמטבעות בימי פריחתה של התרבות שלהם.

4. זוג קונדיטורים בריטיים המציאו את השוקולד המוצק

בחנות "פריי ובניו" הצמד רקח את מה שהוא כינה "שוקולד אכיל", בשנת 1847, על ידי שילוב חמאת קקאו, סוכר ונוזל שוקולד. זו הייתה צורה מגורענת ומוצקה של הפינוק.

5. נפוליאון אהב שוקולד

המנהיג הצרפתי דרש להעמיד לרשותו ועבור יועציו הבכירים יין ושוקולד באופן תדיר, גם במהלך קמפיינים צבאיים אינטנסיביים.

6. מילטון הרשי באמת היה מלך המתוקים

מילטון הרשי הוא יליד פנסילבניה שידוע בעיקר בזכות הקמת חברת השוקולד "הרשי", אבל הוא התחיל ביצירת ממתקים הרבה לפני שהתחבר לשוקולד. הוא הקים את החברה הראשונה שלו, The Lancaster Caramel Company, כשהיה בן 30.

7. שוקולד החלב הומצא בשוויץ

דניאל פיטר יצר את הפינוק הטעים בשנת 1875, לאחר שמונה שנים של ניסיון לגרום למתכון שלו לעבוד. חלב מרוכז היה המרכיב העיקרי.

8. יצירת שוקולד היא עבודה קשה

למרות הרקע המלכותי ומעמדו הנערץ, פולי הקקאו לא הופכים כבמטה קסם לשוקולד - נדרשים בערך 800 פולים כדי להכין קילו אחד של שוקולד איכותי.

9. הקקאו הגדול ביותר גדל כעת באפריקה

למרות שורשיו האמזוניים, רוב הקקאו - כמעט 70 אחוז מהאספקה ​​בעולם - מגיע מאפריקה. חוף השנהב הוא המפיק הגדול ביותר, המספק כ-30 אחוז מכל הקקאו העולמי.

10. עצי קקאו יכולים לחיות 200 שנה

זה אולי נשמע מרשים, אבל היופי הטרופי מייצר פולי קקאו ברי קיימא במשך 25 שנה בלבד מאורך חייו.

11. יש שני סוגים של קקאו

רוב השוקולד המודרני מגיע מפולי פורסטרו שנחשבים כקלים לגידול - למרות שיש המאמינים שמפולי הקרילו ניתן להכין שוקולד טעים בהרבה.

12. לשוקולד יש נקודת התכה מיוחדת

שוקולד הוא החומר האכיל היחיד שנמס ב-33 מעלות צלזיוס, ממש מתחת לטמפרטורת הגוף האנושית. זו הסיבה ששוקולד נמס כל כך בקלות על הלשון שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר