כששגריר ארצות-הברית צלל למעמקי הסוגיה בישיבת 'מיר'

בשעות אחר-הצהריים אתמול (שלישי) ערך שגריר ארצות-הברית בישראל, דן שפירו, סיור מרגש בהיכל ישיבת 'מיר' בשכונת בית ישראל בירושלים, במהלכו התיישב ליד תלמידי הישיבה וצלל איתם אל מעמקי הסוגיה הנלמדת. השגריר הביע בפני ראש הישיבה את התפעלות והתרגשותו וכן את תנחומיו על פטירת אבי המשפחה זצ"ל. השגריר ביקר גם בארגון "בדמייך חיי". ומדוע נבצר מיוזם הביקור מאיר פרוש להשתתף? תיעוד מיוחד

חזקי שטרן | כיכר השבת |

בשעות אחר-הצהריים אתמול (שלישי) הגיע שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, לביקור בהיכל ישיבת 'מיר' בשכונת בית ישראל בירושלים, ולאחר-מכן ביקר בארגון 'בדמייך חיי'.

את הביקור יזם יו"ר מרכז אגודת ישראל בירושלים מאיר פרוש, שברגע האחרון נבצר ממנו להשתתף בשל חתונת בנו המתקיימת הערב בבני-ברק, בסיור בו נטלו חלק מלבד השגריר גם יועצו הפוליטי מיכאל לורי ואשת מחלקת התרבות בשגרירות הגב' פליסטי עזיז.

בביקור נטלו חלק גם הרב אהרון דוד דייוויס, מנהל המחלקה לקשרי חוץ במרכז אגודת ישראל בירושלים, סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש ומזכיר משרדי אגו"י הרב חיים שלמה ברנשטיין.

בישיבת 'מיר', קיבל המשגיח הגאון רבי אהרון חדש את פני הפמליה יחד עם רבני הישיבה הרב נחמן לבבית והרב בנימין קרליבך, כאשר המשגיח מלווה את השגריר לכל אורך הסיור בבנייני הישיבה.

השגריר התרשם עמוקות מאלפי לומדי התורה ובמהלך הביקור אף התיישב ליד בחורי הישיבה והתעניין מה הם לומדים, כאשר הוא מקבל מהם הסברים מקיפים על הלימוד ואף צולל איתם אל מעמקי הסוגיה.

בסיום הסיור בבנייני הישיבה עלתה הפמליה למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, שם הביע השגריר את התרגשותו העמוקה ממה שראו עיניו, כאשר אלפים יושבים ושוקדים על תלמודם.

ראשי הישיבה הציגו לפני השגריר ספרים עבי כרס בו מופיעים כל פרטיהם של אלפי התלמידים וכן את סדרי הלימוד בהיכל הישיבה. השגריר הביע את תנחומיו הכנים לראש הישיבה והנהלתה, ולרעייתו ואמו של ראש הישיבה זצ"ל, על פטירת אביהם הדגול זצ"ל לפני חודשים ספורים.

בסיום הביקור הביע השגריר בפני מלוויו, בשמו ובשם ממשלת ארה"ב את ברכתם לרפואה שלימה לפוסק הדור מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א, והביע את משאלתו לבוא לבקרו בהזדמנות הקרובה, כשהוא מציין כי הוא עוקב אחר מצבו הבריאותי של פוסק הדור.

לאחר ישיבת 'מיר' המשיכה הפמליה לבקר בארגון 'בדמייך חיי', במשכנם בהר חוצבים בירושלים, שם השתתפו בחנוכת המעבדה החדשה. אל הפמליה הצטרפו הרב אהרון עקשטיין, יו"ר הארגון וכן הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים וחברי ההנהלה של הארגון.

בדברים שנשא במקום, בירך השגריר את הארגון שעוסק בהצלת חיים מדי יום, וסיפר לנוכחים את רשמיו מהביקור בישיבת 'מיר' והתפעלותו מהאלפים ההוגים בתורה, כאשר הוא מציין כי בארגון 'בדמייך חיי' הוא מתפעל לראות כיצד חרדים שלא למדו באוניברסיטה ואין חהם השכלה הצליחו להקים פרוייקט כל-כך גדול לענייני רפואה.

בתום דברי הברכה התכבד השגריר בגזירת הסרט וחנוכת המעבדה החדשה. בסיום הביקור הוא הודה ממושכות למארגנים, שאודות לביקור הזה למד להכיר את הציבור החרדי מזווית מיוחדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות