בורסלינו שלב אחר שלב: כך מייצרים כובע בורסלינו

בורסלינו:וידאו מרתק מעניק הצצה אל מאחורי הקלעים של פס ייצור כובעי בורסלינו. הוא יחשוף בפניכם מעט מסודות הייצור של מותג האיכות האיטלקי. זהו סיפורו של תהליך עיבוד מעשה אומן לכדי כובעי הגאווה של בורסלינו. סיפורו של תהליך מסורתי בן 150 שנה שהוביל את בורסלינו להיות הכובע האיכותי ביותר בעולם

יהודית מילר | כיכר השבת |
בורסלינו ככה עושים כובע (מתוך אתר בורסלינו)

בורסלינו, 7 שבועות, 70 ידים, 160 מכונות - מגבעת מבית הייצור של בורסלינו , עוברת תהליך מופלא ומוקפד מעין כמוהו עד שהיא מונחת אחר כבוד על המדף בחנות, עשויה ללא רבב מוכנה לחבישה על ידי הלקוח;

זהו סיפורו של תהליך עיבוד מעשה אומן לכדי כובעי הגאווה של בורסלינו .סיפורו של תהליך מסורתי בן 150 שנה שהוביל את בורסלינו להיות הכובע האיכותי ביותר בעולם. סיפורו של המפעל היחיד בו לא מדברים במונחים כלכליים , אלא במונחי מסורת ותרבות. על זאת יוכלו להעיד המוזיאון ע"ש בורסלינו, וגם הסרט.

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע קסום ולגלות את המתרחש 'מתחת לכובע ברוסלינו'.

מפעליה של חברת בורסלינו מתפרסים על פני אלפי מטרים באיטליה, המפעל פעיל ונושם עשייה בת 150 שנה ומשלב בהרמוניה חדש עם ניחוח של ישן, מסורת עם חדשנות ואיכות ללא פשרות. בין 160 המכונות התעשייתיות המאסיביות , ניתן לזהות מכונות עתיקות בנות למעלה מ- 100 שנים לצד מכונות חדישות יותר.

לצידם עובדי הכפיים המקצועיים והמסורים שהופכים את תהליך הייצור מתעשייתי למעשה אומן. המטרה המשותפת לכולם – שלמות; שימת לב לכל הפרטים מהבסיס ועד הגימור. מסורת לצד חדשנות - אלו ערכי הליבה של חברת בורסלינו העולמית והם אלו שהקנו לה את שמה הענק בכל רחבי העולם.

הכל מתחיל ביבוא של פרוות ארנבות איכותיות מאוסטרליה לצורך הכנת הלבד במפעל באיטליה. הלבד משמש בסיס ליצירת הכובע. כדי לקבל לבד איכותי, על סיבי הלבד לעבור תהליך של מיון באמצעות משב אוויר המעיף את הסיבים אל על - הסיבים הכבדים נופלים, הסיבים הקלים - האיכותיים יותר, מתעופפים למאגר מיוחד לצורך הפיכתם ללבד איכותי, אשר ישמש להכנת הכובע.

את הלבד מגבשים בעזרת קונוסים בקטרים שונים, הסיבים נופלים על ראש הקונוס ומוצמדים זה לזה באמצעות לחץ אוויר מאסיבי. מידת הקונוס מותאמת מלכתחילה להיקף הראש הרצוי, אין תיקונים או שיפורים בשלב זה או מאוחר יותר בתהליך הייצור.

עד לבניית צורת הכובע על גבי קונוסים הדרך ארוכה. 7 פעמים חוזרת הפעולה על עצמה כאשר עובד מיומן מפקח עליה, בבורסלינו לא סומכים על מכונה לבדה ומגע ידי אומן מלווה ייצור של כובע . מכאן מתחיל תהליך הייצור של הכובע עצמו שאורך כ-6 שבועות נוספים כולל תהליכי הצבע והבקרה.

מחלקת הבקרה במפעלי בורסלינו מעניינת לא פחות: בחדר חשוך לחלוטין מופקדות העובדות על פעולה אחת ויחידה: בדיקת כל כובע תחת מנורה מיוחדת על מנת לוודא שאין בו פגמים. לא רק על חור נפסל כאן כובע ומורד מפס הייצור אלא גם על הגבשושית הקלה ביותר. בבורסלינו לא מתקנים מוצר שנפגם- רמת האיכות, הסטנדרט הגבוה ומוניטין בינלאומי אינו מאפשר פשרות.

לכל כובע ברוסלינו צבע משלו, זהות משלו ושלמות משלו. פטישים, איזמלים, חדרי ייבוש ענקיים, בריכות צבע, פולינג (טבילה) בחום של 70 מעלות. 60 צבעי בסיס ולכל צבע מספר רב של גווני משנה.

דהיה בשמש? לא במגבעות בורסלינו! הצביעה אינה נעשית בעזרת נוזל או כימיקלים המתפרקים תחת חום השמש אלא באבקת צבע טבעיות – כך שגם תחת תנאים של שמש מזרח תיכונית , הסיכויים לדהייה הנם אפסיים. תמהיל האבקה הוא סוד שנשמר בקפדנות. רמת החומצה מווסתת באופן קבוע , כך שאבקת הצבע תחדור אל תוככי הלבד עצמו והצבע הופך להיות חלק בלתי נפרד ממהותו של הכובע.

ועכשיו נותר לברך על המוגמר...כל כובע ברוסלינו נתפר בידיים אשר מיומנותן ומומחיותן אינה מוטלת בספק, כל תפר נעשה בקפידה ודייקנות, כל סרט מונח בזווית ובצורה המושלמת ואז שהיצירה הושלמה מונחת על כל כובע חותמת של איכות – בורסלינו. כעת מוסרות הכפפות, והיצירה מכל צידיה עוברת בדיקה בידיהן של התופרות. אין גבשושיות, אין פגמים, התוצר מושלם ויכול לצאת לדרך...

לראשונה קבלו טעימה של הניחוח המסורתי ואם תרצו התרבותי של התעשייה האיטלקית המסורתית בה בורסלינו הוא שחקן עם כבוד בינלאומי שלא מתפשר על פחות משלמות.

כי בורסלינו הוא שם של האיכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר