נערכים לפינוי מגרון: נערים מתבצרים

ניצחון לשמאל, מכה לימין. ממשלת הליכוד מפנה - שוב - התיישבויות: בשעות האחרונות החלו תושבי מגרון להיערך לקראת פינוי. על-פי הערכות, הפינוי יחל כבר בשעות הקרובות. שוטרים חילקו בשעות הבוקר (ראשון) צווי פינוי לתושבים. חברי-כנסת מהימין בדרכם למקום

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ממשלת הליכוד מפנה - שוב - התיישבויות: בשעות האחרונות החלו תושבי מגרון להיערך לקראת הפינוי. על-פי הערכות, הפינוי יחל כבר בשעות הקרובות.

השוטרים חסמו את כל הכניסות לישוב והחלו בחלוקת צווי פינוי לבתי התושבים. בנוסף, הגיעו לאזור הישוב, כלים הנדסיים ובהם דחפורים. גם משאיות של חברת הובלה הגיעו אל הישוב, כדי לארוז את רכוש התושבים המפונים.

בני-נוער, ככל הנראה משתייכים ל"נוער הגבעות", מתבצרים במספר מבנים, במטרה לעכב את כוחות המשטרה בפינוי. קיים חשש שהאירוע ייצא מכלל שליטה.

לפני שבועיים, אישרו נשיא בית-המשפט העליון אשר גרוניס, סגנית הנשיא מרים נאור והשופטת עדנה ארבל על פינוי של מגרון.

המבנים עצמם יוסרו מהקרקע במגרון בתוך זמן קצר, עם זאת, הבתים שנמצאים בחלקה 10, שלטענת המתנחלים במקום, הקרקע נרכשה על-ידם לא יפונו, לבנתיים.

השופטים נימקו בהחלטתם כי "לאחר שתסתיים החקירה ותיפול הכרעה בטענות הקנייניות, ולאחר שתתברר שאלת ההסדרה התכנונית, בכל השטח שנרכש או בחלקו, לא תהיה מניעה, בכפוף לכל מה שייקבע, לשוב ולבנות, אך זו הפעם – כדין.

"כיוון שהנחתנו לצורך העניין ובלי לקבוע כך, היא שהרכישה הייתה כדין, ניתן משקל רב לעמדתה של המדינה המבקשת לעת הזו שלא להסיר את המבנים בחלקה זו, כדי לאפשר בדיקה מקיפה של אפשרות ההסדרה התכנונית. לפיכך, לגבי התקופה הקרובה ועד לבדיקת האמור על ידי המדינה, נאפשר כפי שהציעה המדינה לא להסיר לעת הזו את המבנים שבחלקה 10", נכתב בהחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר