מכה לעותרים החילונים

הדיון בעתירה נגד תקצוב הישיבות נדחה בחודשיים

שופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל קבעה כי הדיון בעתירה נגד המשך תקצוב הישיבות והכוללים יתקיים רק בעוד כחודשיים, במהלך חודש נובמבר. לפני כחודש עתרו ארגונים חילוניים בדרישה לעצור את תקצוב הישיבות בעקבות פקיעת חוק טל, משרד החינוך נאלץ לגבש נהלים חדשים לתקצוב (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
תלמידי ישיבה (צילום: פלאש 90)

לפני כחודש ימים הוגשה עתירה לבג"ץ על-ידי מספר ארגונים חילונים, שדרשו לעצור את העברת התקציבים לישיבות ולכוללים בעקבות פקיעת חוק טל.

בתחילה, קבע בג"ץ מועד לדיון בעתירה במהלך חודש ספטמבר, אך היום החליטה השופטת עדנה ארבל כי הדיון בעתירה יתקיים במהלך חודש נובמבר.

"בשל אילוצי בית המשפט", כתבה השופטת ארבל, "מועד הדיון בעתירה ייקבע במהלך חודש נובמבר".

בעתירתם, דרשו מספר ארגונים בהם עמותת חדו"ש, ישראל חופשית והפורום לשוויון בנטל לעצור את התקציבים ל-54 אלף תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים.

בעתירתם, טענו העותרים כי המבחנים לקבלת תקציבי הישיבות נשענו והתבססו על חוק טל שקבע כי מי שיש להם פטור צבאי או שקיבלו דחיית שירות יתוקצבו. כעת, הוסיפו לטעון, לאחר שפקע תוקפו של חוק טל, אין חוקיות בתקצוב הישיבות.

"בית המשפט הנכבד מתבקש להוציא צו על תנאי המופנה אל המשיבים והמורה להם להתייצב וליתן טעם, אם רצונם בכך: מדוע לא יקבע בית משפט נכבד זה כי אין המשיבים רשאים לבצע העברות כספים כלשהן לרבות כספי תמיכות (למוסדות תורניים, בגין לימודי תלמידים)", נכתב בעתירה.

כזכור, בעקבות פקיעת חוק טל והעתירה שהוגשה לבג"ץ, עצר משרד החינוך את העברת התקציב השוטף של חודש ספטמבר לישיבות, ורק אתמול, לאחר ששר החינוך גדעון סער חתם על תקנות שעה חדשות ונהלים חדשים לתקצוב, התאפשרה העברת התקציבים לחודש זה.

ההחלטה, היום. (כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות