אחרי פרס גם מופז: "אין פסול בדיבור עם החמאס"

יו"ר 'קדימה' ח"כ שאול מופז אומר הערב, כי אין לפסול בעתיד משא ומתן עם ארגון הטרור חמאס "אם ארגון חמאס ישנה דרכיו - אין לפסול משא ומתן עמו". דברי מופז מגיעים שעות לאחר דברי הנשיא לפיהם "אין כל פסול בדיבורים עם חמאס אם מקבלים מהם תשובה" (חדשות,בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
שאול מופז, יו"ר 'קדימה' (צילום: פלאש 90)

"אם ארגון חמאס ישנה דרכיו - אין לפסול משא ומתן עמו" כך אומר הערב ח"כ ויו"ר מפלגת 'קדימה' שאול מופז.

את הדברים אמר ח"כ מופז במפגש עם סטודנטים בהרצליה.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, מופז הבהיר לאחר מכן את דבריו ואמר: "כל עוד חמאס הוא ארגון טרור עם אידאולוגיה רצחנית נגד ילדי ואזרחי ישראל, אנחנו לא צריכים לדבר איתו", אולם לדברי מופז "יש אפשרות שבעתיד נוכל לדבר איתו".

דברי ח"כ מופז מגיעים שעות לאחר התבטאות של נשיא המדינה שמעון פרס, לפיה שייך לדבר עם ארגון הטרור חמאס. מדברי הנשיא פרס. "אין כל פסול בדיבורים עם חמאס אם מקבלים מהם תשובה, חמאס ועזה חייבים להחליט מה הם רוצים, שלום או מלחמה".

לאחר הדברים, פרסם בית הנשיא הודעת הבהרה לדבריו, בה נאמר: "פרס מתנגד לניהול משא ומתן עם חמאס - כל עוד הארגון אינו מקבל את תנאי הרביעייה, שהם הפסקת הטרור, הכרה במדינת ישראל, וקבלת ההסכמים הקודמים עמה".

הניהה ומשעל, ראשי ארגון החמאס (צילום: פלאש 90)

כזכור, אמש, התבטא הנשיא בעניין המדיני, ומתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן.

"תפקיד הדיפלומטיה הוא ליצור ידידים, ולא לרמות אויבים",כך אמר אמש (ראשון) נשיא המדינה בביקורת חריפה שהוא מותח על התנהלות ראש הממשלה ושר החוץ בזירה המדינית.

פרס נשא דברים בפני למעלה ממאה משגרירי ישראל בעולם שהגיעו ארצה לכנס השנתי של משרד החוץ.

בדבריו, שצוטטו באתר 'הארץ', אמר פרס כי הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס הוא פרטנר לשלום. "אני מכיר אותו 30 שנה", אמר פרס, "אף אחד לא ישנה את דעתי על אבו-מאזן, אפילו אם יגידו לי שאני לא יכול להשמיע אותה כי אני נשיא".

הנשיא פרס (צילום: פלאש 90)

"כדיפלומט עדיף תמיד להיות אריה בעור של כבשה, ולא כבשה בשאגות של אריה ולהבהיל את כל העולם", אמר פרס והוסיף כי "תפקיד הדיפלומטיה הוא ליצור ידידים, ולא לרמות אויבים".

פרס הוסיף ואמר: "אני יודע שיש ביקורת על הדברים של אבו-מאזן ויש לו ביקורת גם עלינו.גם אנחנו לא מחבקים ומהללים אותו, אבל היום בשביל מנהיג ערבי שקם ואומר בפומבי שהוא בעד שלום, נגד טרור, בעד מדינה מפורזת בקול רם... תשימו את עצמכם בנעליו,אמירה כזו על צפת מחייבת המון אומץ לב. איני מכיר מנהיג ערבי אחר שאמר דבר דומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר