מכתב רבנים נגד ירון לונדון: מוחים על ההשתלחות חסרת הרסן

רבנים בכירים בציבור הדתי לאומי תוקפים היום בחריפות את ירון לונדון בגין דברים שפרסם נגד הרבנות הראשית: "השתלחות חסרת רסן, אנו מוחים בתוקף, הרבנות היא גוף מאחד, עם ישראל ידע, יודע וידע בעתיד, לשמור על מקור כוחו ונצחיותו מתוך דבקות בתורה ובנושאי דגלה" (חדשות, בארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ירון לונדון (צילום: פלאש 90)

ירון לונדון, ממגישי התכנית 'לונדון את קרשנבויים' בערוץ 10, הצליח לעורר עליו את זעמם של רבנים רבים בציונות הדתית לאחר שהשתלח בצורה חריפה במוסד הרבנות הראשית.

במכתב רבנים מיוחד שמתפרסם היום, ועליו חתומים רבנים בכירים בציונות הדתית בהם הרב דב ליאור והרב אליקים לבנון, נכתב כי הם "מוחים בתוקף על הפגיעה בכבוד התורה" כתוצאה מדברים אותם אמר לונדון.

המכתב, שתוכנו פורסם היום ב'ערוץ 7' נפתח ב: "מחאה חריפה על עלבונה של תורה", ומוחה על "ההשתלחות חסרת הרסן של ירון לונדון, במוסד הרבנות הראשית לישראל ובעומדים בראשה לדורותיהם".

"מוחים אנו בתוקף, על כי דברי בלע אלו, שורבבו ע"י גורם הנקרא 'אם תרצו' אף לעתונות הדתית ולעלוני השבת בבתי הכנסת". נכתב במכתב הרבנים החריף.

עוד נאמר במכתב: "הרבנות הראשית לישראל, הינה הלב הרוחני הפועם, המאחד והמלכד את כל חלקי העם, בכל מהלכי התקומה בדורות האחרונים, מאז הוקמה ע"י מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק".

מכתב הרבנים מסתיים במסר מאחד: "עם ישראל ידע, יודע וידע בעתיד, לשמור על מקור כוחו ונצחיותו מתוך דבקות בתורה ובנושאי דגלה".

יצויין, כי בעבר עורר לונדון פעמים רבות את זעמם של בני המגזר החרדי, ובאחת הפעמים אף קרא ל"כיווץ" המגזר החרדי.

תחת הכותרת "לכווץ את החרדיות" כתב לונדון במאמר אותו פרסם: "השאלה הנכונה איננה איך לגייס חרדים ואיך למושכם לשוק העבודה, אלא מה יש לעשות כדי לצמצם את שיעור החרדים בחברה הישראלית".

עוד כתב אז לונדון: "דומה שרובנו לוקים בתסמונת הארנבת, רובנו קוראים לאחדות במקום לצאת לקרב, רובנו מנומסים ונכפפים לכללי הקורקטיות הפוליטית".

"האם לא הגיע השעה לומר את אשר על ליבנו? החרדיות מחנכת לטפילות ומטפחת עוני. היא החזקה שבסוכנויות הפצת הבורות, הדעות הקדומות ושאר ההבלים. היא אויבת המדעים, אטומה בפני האומנויות, בזה לשלטון העם, שונאת נשים ומנצלת אותן, היא מתעבת את האחר, בין הוא בן עם זר ובין אם בן עמנו".

המאמר שעורר כעס מסתיים במילים: "התחזקותה של החרדיות היא ערובה להיחלשותה של החברה הישראלית עד לתבוסתה הגמורה, ולכן את המאמץ המחשבתי המוקדש לסוגיית הגיוס כדאי להקדיש לאתגר הגדול: 'כיווץ החרדיות'".

כאמור, לאחר שלאחרונה השתלח ברבנות הראשית יוצאים היום נגדו רבנים בכירים בציבור הציוני דתי, ומכנים את דבריו כ-"השתלחות חסרת רסן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר