יש עתיד תומכת ברב דוד סתיו: "מתנגדים לדיל"

מפלגתו של יאיר לפיד שבה והודיעה על תמיכתה ברב דוד סתיו לרב הראשי, אולם הדגישה כי היא מתנגדת בתוקף לכל דיל שיביא לבחירתו. שר החינוך הרב שי פירון אמר בקשר לכך: "אנו מאמינים כי הרב סתיו הוא המועמד הראוי לתפקיד הרב הראשי, שיש ביכולתו לשלב בין המחויבות להלכה לבין המחויבות הממלכתית והציונית"

ישי כהן | כיכר השבת |
מתנגד לדיל. פירון (צילום: פלאש 90)

סיעת יש עתיד בראשות שר האוצר יאיר לפיד, הודיעה כי היא תומכת ברב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל. היא הביעה התנגדות לכל דיל בנושא.

שר החינוך הרב שי פירון אמר בקשר לכך: "אנו מאמינים כי הרב סתיו הוא המועמד הראוי לתפקיד הרב הראשי, שיש ביכולתו לשלב בין המחויבות להלכה לבין המחויבות הממלכתית והציונית של הרבנות הראשית, ובכך להגשים את ייעודה".

השר פירון תקף את האפשרות לדיל בין ש"ס לבית היהודי: "רב ראשי לישראל לא נבחר בדיל. הימים האחרונים פגעו בתדמיתה של הרבנות ובחשיבתו של תפקיד הרב הראשי. הרבנים הראשיים לישראל צריכים להיות דמויות ממלכתיות ומנותקות מכל שיח פוליטי".

באשר לגוף הבוחר אמר פירון: "על הבחירות להתקיים במועד הקבוע בחוק. בדרך דמוקרטית וראויה המאפשרת לכל חלקי הציבור, דתיים, חילונים, גברים ונשים להשתתף בהליך הבחירה באופן שוויוני".

יצוין כי מדובר במחלוקת בין יש עתיד לבת בריתה הבית היהודי, שכן נראה כי בבית היהודי מעוניינים בדיל שיאפשר את בחירתו של הרב סתיו תמורת המשך כהונתו של הרב שלמה-משה עמאר.

אתמול פורסם בכיכר השבת כי ראשי הנהגת ש"ס הכחישו את הדיווחים על דיל שנרקם בין המפלגה ל'הבית היהודי'. הגורמים טענו: "אין שום דיל כזה או אחר. מרן הרב עובדיה יוסף לא נתן שום אור ירוק לדיל עם הבית היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר