"חוק עמאר" אושר בוועדת השרים

זעם בש"ס: הרב עמאר ניאות לתמוך ברב סתיו

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים (ראשון) את "חוק עמאר", לאחר סיכום בין הרב עמאר לבית היהודי. ל"כיכר השבת" נודע כי הרב עמאר ניאות לתמוך במועמדותו של הרב דוד סתיו למרות עמדת מרן הגר"ע יוסף נגד סתיו. בכיר בש"ס ל"כיכר השבת": "מדובר בפגיעה חמורה בגדול הדור" • סערה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב עמאר והרב סתיו (צילום: מאיר אלפסי)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים (ראשון) את "חוק עמאר", המאפשר את התמודדותו לכהונה נוספת של הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר.

סיעת "הבית היהודי" תמכה בהצעת החוק, ובמפלגה מסבירים כי התמיכה באה בעקבות סיכום שהושג בין הרב עמאר לבית היהודי, לפיו, הרב עמאר יתמוך בכל מועמד ציוני דתי של "הבית היהודי" לרב הראשי האשכנזי.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשיחות עם גורמים ב'בית היהודי' הביע הרב עמאר את הסכמתו לתמוך במועמדותו של הרב דוד סתיו לרב הראשי, מועמדות שצפויה לזכות לתמיכתם של אנשי 'הבית היהודי'.

עוד בנושא:
ש"ס: "הרב עובדיה מתנגד בנחרצות לרב דוד סתיו"
הגר"ע יוסף לדרעי: הילחם נגד בחירת הרב דוד סתיו
הגר"ע יוסף: אגזור על הרב יונה מצגר להתמודד שוב

שרי 'יש עתיד' נעדרו מההצבעה בוועדת השרים, ולפי הדיווחים במפלגה צפויים להטיל וטו על קידום 'חוק עמאר', עד שיוסר הווטו של 'הבית היהודי' מ'חוק שטרן'. שר החינוך שי פירון אמר בטרם ההצבעה בוועדת השרים כי "בלי חוק שטרן לא יהיה חוק עמאר".

בכיר בש"ס אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אני לא שמעתי שהרב עמאר מתכוון לתמוך ברב סתיו, אבל כן שמעתי שיתמוך במועמד של הבית היהודי וכפי שזה נראה כרגע המועמד של הבית היהודי זה הרב סתיו".

"אני לא רוצה להשתמש בביטויים קשים כי אחרי הכל מדובר באחד הרבנים הבכירים של הציבור הספרדי", מוסיף הבכיר, "אבל לא ייתכן שהרב עמאר יתמוך ברב, שמורנו ורבנו, המנהיג הרוחני של תנועת ש"ס מרן הרב עובדיה יוסף התנגד לו ואמר שאסור לתת לו להיות הרב הראשי".

הבכיר מוסיף ומדגיש כי "מדובר בפגיעה חמורה בגדול הדור".

מקורב לבית מרן הגר"ע יוסף אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "קשה לי לראות שהרב עמאר יתמוך ברב סתיו. הרב עמאר מציג עצמו תמיד כתלמיד נאמן למורנו ורבנו פוסק הדור, ולא ייתכן מצב שאחרי הדברים הקשים שמרן אמר ליו"ר ש"ס אריה דרעי נגד הרב סתיו, יבוא הרב עמאר ויתמוך בו".

"אם אכן זה יקרה, וקשה לי לראות שזה קורה", הוא מוסיף, "גם אם זה יביא לכהונה שניה של הרב עמאר, זה יגרום לכאב ולפגיעה חמורה במרן מאור ישראל. אנחנו מקווים שהאנשים הסובבים את הרב עמאר יבינו את הטעות שהם עושים ולאן הם מוליכים אותו".

גורמים בעולם הרבנות אומרים ל"כיכר השבת" כי "אם אכן נכונה השמועה שהרב עמאר מתכווין לתמוך ברב סתיו הרי שמדובר בהתנגשות חזיתית שלו עם מרן הגר"ע יוסף שהתבטא רק לפני שבוע כי בחירתו של סתיו היא 'הרס עולם הרבנות'.

"איך אפשר לתמוך באחד כזה", אומרים הגורמים, "האם הכל כשר בשביל להשיג את התפקיד הנחשק? אנחנו רוצים לקוות שהמהלך לא על דעתו של הרב עמאר ושמדובר רק בשמועות לא מבוססות".

בתוך כך, הודיעה מפלגת 'יש עתיד' כי היא מתנגדת לרפורמה בשירותי הדת של השר נפתלי בנט וח"כ אלי בן דהן. ב'יש עתיד' הבהירו כי המפלגה לא תאפשר קידום של אף חוק דת ומדינה עד שיוסר הווטו שהטילה 'הבית היהודי' על 'חוק שטרן'.

בתוך כך, במפלגה מתקדמים לקראת הסכם פשרה לגבי "חוק שטרן", לאחר שבשבוע שעבר הטילה הסיעה ווטו על קידום החוק.

הבוקר נחשף ב"כיכר השבת" כי במהלך השבת התבטא מרן הגר"ע יוסף בנושא הבחירות לרבנות ואמר כי גם הרב יונה מצגר צריך להתמודד לכהונה שניה. "אפילו שאמר בעבר שלא יתמודד אני אקרא לו ואגזור עליו להתמודד. אסור להדיח רב ראשי מכהן", הוסיף הגר"ע יוסף.

ביום חמישי, קרא הגר"ע יוסף ליו"ר ש"ס אריה דרעי, וביקש ממנו לפעול ככל יכולתו נגד בחירת הרב דוד סתיו לרב הראשי. "אני מבקש ממך", אמר הגר"ע יוסף לדרעי, "שתשתמש בכל הכישרונות שלך ובכל הקשרים שלך על מנת למנוע את בחירתו של הרב סתיו לרב הראשי לישראל, מדובר בהרס עולם הרבנות. לא מספיק רק להתנגד לו, צריך גם להילחם שלא ייבחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר