בג"ץ מורה למדינה: לקיים את הבחירות לרבנות עד י"ז באב

בג"צ קבע היום (שני), כי התאריך הסופי לבחירתם של הרבנים הראשיים לישראל יהיה בי"ז אב. בג"צ הורה למדינה לקיים את הבחירות בהקדם האפשרי. ולא לדחותן לאחר היעד הסופי (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המשמרת היוצאת, הרב עמאר והרב מצגר (צילום: פלאש 90)

המירוץ לרבנות הראשית: בג"ץ מורה למדינה לקיים בחירות לרבנות הראשית בהקדם האפשרי, ולא יאוחר מי"ז באב תשע״ג.

השופטים מרים נאור, עדנה ארבל ונועם סולברג, קבעו זאת בתשובתם לעתירות שהובאו בפניהם, האחת הקובלת על חוסר המעש של הממשלה בעניין, והשנייה בנוגע לדחיית המועד על מנת לקדם הצעת חוק לחייב ייצוג הולם של נשים בגוף הבוחר, וקובעים כי בשל תקופת הבחירות לכנסת בחורף האחרון הוארכה כהונתם של הרבנים הראשיים לישראל הנוכחים כהוראת שעה.

על מנת להתחיל בתהליך, קובע בג"צ, יש להקים וועדת בחירות המורכבת מחמישה חברים (מה שאכן נעשה בהחלטת הממשלה ביום ראשון האחרון) שתחליט על מועדן ומקום עריכתן.

האסיפה הבוחרת מורכבת מ-150 חברים בהם 80 רבני ערים ו-70 נציגי ציבור. בשלב זה קובע בגץ כי מצד אחד נמשכה העתירה כנגד העיכוב בהקמת הגוף הבוחר, ומנגד הוגשה העתירה לקידום חוק ייצוג הנשים.

בג"ץ (צילום ארכיון: פלאש 90)

כיוון שעתירה זו היתה תלויה בהחלטת הכנסת לאשר את הצעת החוק שנועדה לאפשר לרב ראשי מכהן להציג את מועמדותו בשנית (חוק עמאר), אך ההצעה לא עברה בקריאה ראשונה - קובע בג"צ כי הושלמה הרכבה של וועדת הבחירות והיא מתכנסת על מנת לקבוע את מקום עריכת הבחירות ומועדן.

בג"צ קובע בנחרצות כי אין להרשות מצב של חלל ריק בכהונתם של הרבנים הראשיים כאשר נוצר וואקום עם מועד סיום כהונתם של הרבנים הראשיים הנוכחים ועל כן יש לעשות הכל על מנת לקיים את הבחירות עד ליז באב תשע״ג, אז תפקע כהונתם של הרבנים הרב יונה מצגר והרב שלמה משה עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר