לפיד: "אני רוצה שהבן שלי ילמד יותר שעות תנ"ך, לא כשינון עקר לבחינה"

שר האוצר יאיר לפיד הפתיע בסוף השבוע, בכנס לחינוך, כאשר דיבר נגד הבגרות בתנ"ך בטענה כי הוא רוצה שהבן שלו יכיר וילמד יותר תנ"ך אבל לא כשינון עקר לבחינה (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: עמוד היוטיוב של 'יש עתיד')

"שמי יאיר לפיד אני שר האוצר ואין לי תעודת בגרות", בנימה מתנשאת זו פתח שר האוצר ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד את נאומו בסוף השבוע בפורום הפיס לחינוך.

"סיימתי 12 שנות לימוד אבל בלי תעודת בגרות, כשאני מסתכל אחורה לעתים קרובות אני מנסה להבין מה קרה שם אין לי לזה תשובה אחת", הוסיף לפיד ותירץ זאת בהיותו צעיר זועם ופרוע שלא הרגיש שהוא מתחבר ובשל תחושה חזקה שהמערכת לא רואה אותו.

בהמשך נאומו, דיבר לפיד נגד הבגרויות הרבות שיש במערכת החינוך וסיפר על תיכונים מקצועיים שנפתחו כשהוא טוען כי המקצועי עשוי להביא יותר פרנסה.

לפיד דיבר על תרבות הבחינות ואמר שהוא ידאג להוציאו ממערכת החינוך, והוסיף לדבר על התנ"ך כשהוא מפתיע בדבריו על החשיבות שבלימוד התנ"ך.

"בני האמצעי ליאור אמור לעשות השנה בגרות בתנ"ך, למה?", שאל לפיד, "למה אנחנו לוקחים את הספר הטוב ביותר שנכתב אי פעם, למה אנחנו לוקחים את המורשת שלנו, ההיסטוריה שלנו, הקודקס הפנימי שלנו, והופכים אותו לבחינה".

"אני לא רוצה שהוא יעשה בגרות בתנ"ך, אני רוצה שהוא ילמד תנ"ך", הפתיע לפיד, "אני רוצה שהוא ילמד יותר שעות תנ"ך, אני רוצה שהוא יכיר את התנ"ך אבל שילמד אותו לא כשינון עקר לבחינה".

"שילמד על אהבת יעקב לרחל, שילמד על עקידת יצחק כי הוא לא יפגוש בחייו שום דילמה מוסרית יותר מורכבת, שילמד על אלוקים, בין אם אתה מאמין או לא, אין דמות יותר מרתקת", הוסיף לפיד.

לפיד המשיך ותקף את הבגרות בתנ"ך ואמר כי "במקום זה אנחנו דנים אותו לשבת ולשנן פסוקים והוא אמור להוציא לפחות 60 בסוף בבחינה, זה לא מכבד אותו, זה לא מכבד את המורה שלו וזה לא מכבד את התנ"ך עצמו.

"אתם רוצים שהוא ילמד תנ"ך?", המשיך לפיד, "תנו למורים ללמד. מורים הם לא מתרגלים לבחינה, הם לא אנשים שתפקידם רק להעביר את החומר ממשרד החינוך בירושלים לפה של התלמיד שלו. הם מחנכים, תנו למורה לפעמים לצאת מהמערכת".

לפיד סיים את נאומו ואמר: "תגדירו מה זה תלמיד טוב? זה מי שהוציא ציון 100 בבחינה או כזה שמארגן שני חברים והם הולכים לבית של ניצול שואה פעמיים בשבוע ויושבים איתו כדי שהוא לא יהיה לבד? אני בטוח שאתם יודעים את התשובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר