"נשות הכותל" בשביתת מחאה בכותל המערבי

הפתרון הזמני בכותל המערבי בדמות רחבת "עזרת ישראל" מאחורי 'גשר המוגרבים', מעורר את התנגדותן של "נשות הכותל" שפתחו בשביתת שבת ברחבת הכותל. תמונות (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

הפתרון הזמני שהציע השר נפתלי בנט כדי לפתור כעת את בעיית "נשות הכותל" והמהומה שמחוללים מדי חודש בפרובוקציה הקבועה שלהן, לא מקובלת על הנשים עצמן שפתחו בשביתה ברחבת הכותל.

בעקבות הסערה שיצרו, הקימה הממשלה וועדה בראשות מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט שתמצא פתרון, בנתיים, הציע בנט פתרון זמני, בדמות הקמת רחבת תפילה בשם "עזרת ישראל" שתמוקם מאחורי גשר המוגרבים סמוך ל'קשת רובינסון'.

הרחבה החדשה תהיה פתוחה במהלך כל השבוע, גודלה הוא 450 מ"ר והיא יכולה להכיל 450 מתפללים בו זמנית. המטרה בפתרון הזמני היא מניעת מהומות במהלך ימי ראש השנה וחגי תשרי.

בעקבות הפתרון שהוצע, שזכה להתנגדות גורפת של "נשות הכותל" הן פתחו אמש (ראשון) בשעה 18:00 בשביתה ברחבת הכותל שצפויה להימשך 24 שעות.

הנשים יושבות במקום מתחת לדגלי ישראל. בשעות הלילה אמש, הן כתבו בדף הפייסבוק שלהן: "ארבע וחצי שעות אחרי תחילת שביתת-השבת שלנו בכותל, על הדיון היום בממשלה על הצעת מנדלבליט - המדירה את נשות הכותל מעזרת הנשים. כרגע בלימוד על ראש השנה".

"נהיה כאן עד מחר ב-18:00, נשמח לביקורי תמיכה. מחר בבוקר - סליחות ב-6:30, שחרית ב-7:30. נהיה כאן ככככל היום. מתי שיוצא – תבואו", כתבו הנשים.

הבוקר, כחלק מהמחאה הן התפללו עם טליתות ותפילין ברחבת הכותל המערבי.

אמש, הן הגדירו את הפתרון שהוצע כ"גירוש של נשות הכותל מעזרת הנשים, מקום תפילתן מזה 24 שנים". במסיבת עיתונאים שקיימו בשעות אחר הצהריים אמרו 'נשות הכותל' כי הן דוחות את ההצעה לייעד את רחבת התפילה בקשת רובינסון עבורן. ענת הופמן, העומדת בראש קבוצת הפרובוקציה אמרה ל-ynet: "ההצעה הזו מעליבה, ולא עונה על הצרכים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות