הרב שרלו בתפילה עבור העם בסוריה: "תעורר ברוצחים את האנושיות"

בעוד העולם המערבי מתלבט על דרך התגובה לטבח בסוריה, חניכי 'בני עקיבא' יתפללו לשלום העם הסורי עם תפילה שחיבר הרב יובל שרלו: "תעורר ברוצחים את האנושיות" (חדשות, ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תפילה לסורים. הרב יובל שרלו (צילום: פלאש 90)

בעקבות מלחמת האזרחים המשתוללת בסוריה והטבח האכזרי של נשיא סוריה בשאר אסד בעמו, צעד שגורר קואליציה בינלאומית היוזמת תקיפת ענישה נגד אסד, הביאו ליוזמה מפתיעה.

מתנדבי שנת השירות בסניף 'בני עקיבא' בפתח תקווה, פנו לרב יובל שרלו כדי שיחבר תפילה לשלום העם הסורי. "אנו יוזמים שהסניפים במחוז דן של תנועת בני עקיבא יתפללו להפסקת הטבח בסוריה", כתבו המתנדבים.

הרב שרלו התרגש מהיוזמה והציע להם לקרוא בשבת את פרקי התהילים ל"ז וק"כ, וחשף בפניהם כי ניסח לעצמו תפילה למען הסורי אותה הוא נוהג להתפלל, ושלח להם את הנוסח.

המזכ"ל התנועה דני הירשברג, החליט לאמץ את הרעיון ולקרוא לכל חניכי 'בני עקיבא' להתפלל בשבת למען שלום העם הסורי.

"אני גאה ביוזמה של החניכים הרואים את דברי רבי עקיבא במסכת אבות 'חביב אדם הנברא בצלם' כתורת חיים", הסביר הירשברג, "הציבור הישראלי בכלל צריך לראות מבעד למסך העוינות והאיבה את הכאב של אותם אזרחים הנפגעים מהרודן הסורי".

נוסח התפילה של הרב יובל שרלו:

ריבונו של עולם, העושה שלום במרומיו,

אף שלא הוסמכנו לתקן תפילות - אין אנו יכולים עוד להביט אל הטבח הנעשה בעולמך ולא להתפלל על כך; אף שאנו יודעים כי שני הצדדים במלחמה הם שופכי דמים פראיים - אין אנו מסוגלים לשתוק בשעה שנפגעים רבים רבים שהם מחוץ למעגל הלחימה.

אנו פונים אליך בתפילה כי תעורר ברוצחים את האנושיות הפשוטה ואת מידת הרחמים, את ההכרה כי כולנו נבראנו בצלם א-לוהים וכי גם למידת האכזריות יש גבולות, ותופיע בעולם את מה שכתבת בתורתך "שופך דם האדם באדם דמו יישפך, כי בצלם א-לוהים עשה את האדם".

שלח בנו גם את התבונה לדעת מה לעשות בשעה הקשה הזו, בו שוב מתגלה הצד האפל שביצרם הרע של בני אדם, ואין אנו יודעים מה מוטל עלינו מול מציאות מרה זו; שלח בנו את היכולת לפעול ככל יכולתנו כדי למנוע שפיכות שמים בעולם, ובמיוחד בארץ הקדושה והרחבה, עליה כתבת בתורתך "וְלֹא תַחֲנִיפוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם בָּהּ כִּי הַדָּם הוּא יַחֲנִיף אֶת הָאָרֶץ, וְלָאָרֶץ לֹא יְכֻפַּר לַדָּם אֲשֶׁר שֻׁפַּךְ בָּהּ כִּי אִם בְּדַם שֹׁפְכוֹ".

עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו, ועל כל ישראל, ואמרו אמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר