לא רק ברקת וליאון: פפה אללו מתמודד לראשות עיריית ירושלים

אל ניר ברקת ומשה ליאון המתמודדים על ראשות העיר ירושלים, מצטרף פפה אללו, יו"ר רשימת 'מרצ-העבודה' שרצות במשותף בעיר. "יש לנו בעיה עם ההתחרדות", הוא אומר (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פפה אללו בהכרזה על התמודדותו, אמש (צילומים: פלאש 90)

הקרב על ראשות העיר ירושלים: אל ניר ברקת, ראש העיר המכהן, ומשה ליאון מועמד 'הליכוד ביתנו', המתמודדים על ראשות העיר ירושלים, מצטרף מועמד נוסף - פפה אללו, יו"ר רשימת 'מרצ - העבודה' שרצות במשותף בירושלים.

אללו הכריז אמש (מוצאי שבת) על התמודדותו לתפקיד, במהלך אירוע להשקת הקמפיין של מפלגות מרצ, העבודה והתנועה הירוקה, בו נכחו יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' וראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון.

בדף הפייסבוק של מפלת 'מרצ' נכתב כי "רשימת 'מרצ - העבודה' בירושלים היא הבית של הציבור החילוני והחופשי. יחד נאבק למען עיר צודקת וחופשית, נגד ההקצנה החרדית, הדרת נשים, השתלטות חרדית על שכונות חילוניות וחניקת מזרח ירושלים".

פפה אללו, מועמד המפלגות לראשות העיר אומר כי "ירושלים הופכת לעיר שלא נעים לחיות בה. אני מתמודד כדי לייצג את הציבור החילוני והחופשי בעיר הזאת, כדי להשאיר את הצעירים בירושלים וכדי להעניק שוויון זכויות לערביי מזרח העיר".

"אין לי ספק שרשימת 'מרצ- העבודה' תהיה הרשימה המובילה בירושלים. אנחנו נמשיך את מורשתו של טדי קולק, נמשיך לפתח את העיר מבחינת חינוך, תרבות ותעסוקה", מוסיף אללו.

אללו התייחס לקמפיין החמור של מרצ נגד התחרדות ירושלים ואמר כי "יש לנו בעיה עם ההתחרדות. התופעה של ההתחרדות החלה עם הקמת המדינה. נלחמנו כדי לפתוח בריכה מעורבת בירושלים, כדי שכבישים יישארו פתוחים בשבת. נמשיך להילחם כדי שהעיר תהיה חופשית".

באשר לסיכוייו של משה ליאון אמר אללו כי "אני אישית חושב שליאון יעזוב חזרה לגבעתיים כי הוא לא ממריא, גם הרבנים החרדים עוד לא הכריעו בעדו. בכל מקרה אני לא אתן את העיר לחרדים, אם אני אראה שליאון והחרדים יעלו אני ארד".

רשימת 'מרצ - העבודה' מורכבת מחברי המועצה הנוכחיים, מאיר מרגלית ולורה ורטון ועוד שורת פעילים ירושלמים.

במהלך האירוע, האשימה ח"כ גלאון את ראש העיר המכהן ואמרה כי "ניר ברקת מכר את ירושלים לציבור החרדי. אנחנו מציבים אופציה שהבוחרים יהיו שלמים איתה".

יצוין כי אללו הפסיד בפריימריז בסניף מרצ בעיר, למאיר מרגלית, אך בשל טענות לאי-סדרים, התוצאות בוטלו והוסכם על רוטציה בינו לבין מרגלית, כאשר אללו יהיה זה שיעמוד בראש הסיעה בשנתיים הקרובות. לאחר-מכן הוחלט על רשימה מאוחדת למרצ והעבודה ואללו נבחר לעמוד בראש הרשימה.

בשבוע שעבר, טען אללו בשיחה עם אתר mynet, כי גורמים חרדים הציעו לו מימון בסך מיליון ש"ח עבור ריצה לראשות העיר, אולם הצהיר כי "לא יקח אגורה מחרדים".

ממטה ברקת נמסר בתגובה לכלי התקשורת כי "זה מרוץ חסר סיכוי, בניגוד לעמדת מפלגתו, והוא נועד לשרת את החרדים ואת המועמד שלהם. אללו צריך להוכיח שהמרוץ והמימון לא מגיעים מבחוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר