פרשת "הכת הסדיסטית"

זוועה: חסיד ברסלב הורשע בהתעללות נגד ילדים ונשים

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום אדם שהשתייך לפלג בחסידות ברסלב, והתעלל בצורה קשה בנשים ובעשרות ילדים, חלקם - ילדיו הביולוגיים. נשותיו בהכרעת הדין: "מדובר בעוול נוראי, לא משפט אמת ולא צדק. סתמו לנו את הפיות". אחת הנשים: "חטפתי מכות רצח מהמשטרה בכדי שאעיד נגדו" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

פרשת התעללות חמורה הגיעה היום לסיומה עם הרשעתו של חסיד מאחד מפלגי ברסלב, שהנהיג כת והתעלל יחד עם עוזרו בנשותיו ובעשרות קטינים, חלקם - ילדיו. האב, שזכה לכינוי 'ראש הכת הסדיסטית' ועוזרו, הורשעו ברוב מתוך 20 האישומים שהוגשו נגדם.

במהלך הדיון בעניינו, התייצבו נשותיו של מנהיג הכת לצדו, ומחו על מה שהן מכנות "עלילה" שנרקמה נגדו על ידי אישה. במהלך הכרעת הדין, הנשים התפרצו בצעקות בהיכל בית המשפט וקראו: "זה משפט שקר, מעשה עוול, אישה אחת העלילה עלילה".

נשותיו של המורשע, הכחישו כי חוו התעללות מצידו של מנהיג הכת, "לא הייתה שום התעללות, זה סיפור אהבה. מדובר בעוול נוראי, לא משפט אמת ולא צדק. סתמו לנו את הפיות. לא אפשרו לנו לדבר, איימו על הנשים והילדים".

נשות המתעלל מדברות (צילום: אלי מנדלבאום-ynet)

אחת מנשותיו אמרה כי המשטרה השתמשה באיומים במהלך חקירתה: "חטפתי מכות רצח מהמשטרה כדי שאעיד נגדו. סגרו אותנו בנווה תרצה 11 חודשים", לדברי נשותיו הנוספות, נגבו מהן "עדויות שקר תחת איומים".

על פי הכרעת השופטים, מנהיג הכת "הכיל" במשפחתו המורחבת 6 נשים ועשרות ילדים, בית המשפט הכיר בעובדה כי שידול הנשים להינשא אליו נעשה בדרכי נועם, אולם לאחר שהפכו לחלק ממשפחתו, הן ספגו התעללות קשה פיזית ונפשית.

על פי כתב האישום, מנהיג הכת ראה בעצמו כיורש של דמות מהחסידות אליה השתייך, ובאמצעות עובדת היותו "יורש" כביכול, שכנע עוד ועוד נשים להצטרף למשפחה.

בין הממצאים ששימשו את חוקרי המשטרה לאחר חשיפת הפרשה בשנת 2011 על ידי אחת הנשים שפנתה לרשויות המדינה, היו יומנים אותם כתבו נשותיו של האיש וילדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר