היח"צן רני רהב הדגיש: חגיגות השנה האזרחית - "שלהם"

פתיחתה של השנה האזרחית: היח"צן רני רהב, ערך הבדלה בין ראש השנה היהודי לבין פתיחת "השנה האזרחית שלהם", ואילו השרה לימור לבנת הבהירה: "זה חג בו נהגו במשך דורות 'לחגוג' באירופה בשריפת בתי כנסת" (חדשות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רני רהב, "שנה אזרחית שלהם" (צילום: פלאש 90)

בלילה שבין שלישי לרביעי, חגגו רבים מסביב לעולם את פתיחתה של השנה האזרחית החדשה לפי הנצרות, מועד שמעורר מידי שנה את סוגיית היחס היהודי כלפי החגיגות.

היח"צן רני רהב, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "מותר לחגוג פעמיים", לשיטתו, אולם הדגיש כי חגיגות פתיחת השנה האזרחית הן חגיגות "שלהם", ואילו לעם היהודי יש את ראש השנה.

"שנה אזרחית טובה, לנו מותר פעמיים" כתב רהב, "פעם שזה שלנו בראש השנה ופעם בשנה האזרחית שלהם".

חגיגות השנה האזרחית החדשה בדובאי (מתוך יוטיוב)

שרת התרבות והספורט לימור לבנת לעומת זאת, תקפה את חגיגות הסילבסטר בפתיחת השנה האזרחית, ולימדה זכות על היהודים המשתתפים בחגיגות - בעקבות חוסר ידע.

"המון יהודים טובים נוהגים לחגוג בסילבסטר. אני לא". כתבה לבנת. "סילבסטר הוא חג שבו נהגו במשך דורות "לחגוג" באירופה בשריפת בתי כנסת, בזיזת חנויות של יהודים, פוגרומים. מזעזע".

לבנת הוסיפה: "דם יהודים שנשפך, לא יכול להיות בשבילי סיבה למסיבה. בשבילי ראש השנה הוא חודש תשרי". לסיום כתבה לבנת: "אז יהודים טובים, מי שלא ידע וחגג בתום לב - יודע עכשיו".

ומה היה פעם? תמונה שמופצת שוב ברשת החברתית - כמידי שנה, מזכירה את היחס של עיריית תל אביב לחגיגות פתיחת השנה האזרחית.

(ארכיון)

"העירייה רואה חובה לעצמה להזכיר גם השנה לבעלי בתי הקפה והמסעדות ולמקומות השעשועים בעיר על הצורך להימנע מחגיגות פומביות לכבוד ליל סילבסטר" נכתב במודעה שפרסמה לפני שנים רבות עיריית תל אביב.

"המנהג הזה, לחוג את חג ליל סילבסטר, בחוגי ציבור יהודי בתוך עיר עברית פוגם בסגנון חיינו הלאומיים ההולך ומתרקם בארץ האבות" צויין במודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר