בעקבות האלימות: בתי החולים במתכונת שבת

בעקבות מקרי האלימות כנגד צוותים רפואיים, החליטו הרופאים על עיצומים בכל בתי החולים. מתחילת השנה: שמונה מקרי תקיפה. הערכה: מקרי אלימות נוספים לא מדווחים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רופאים בניתוח. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בתי החולים ברחבי הארץ יעבדו הבוקר (ראשון) במתכונת שבת למשך שעתיים בין השעות 8:00 ל-10:00, זאת במחאה על האלימות כנגד רופאים.

במהלך העיצומים, יינתנו רק שירותים דחופים כגון: חדרי מיון, טיפול נמרץ, חדרי לידה, טיפולי דיאליזה דחופים, טיפולים אונקולוגיים ופגיות.

כאמור, מחאת הרופאים מגיעה בעקבות האלימות ההולכת וגדלה כנגד רופאים וצוות בית החולים. מתחילת השנה הותקפו כבר שמונה רופאים. על פי הערכות, ישנם עוד מקרים רבים של אלימות שלא דווחו. בשבוע שעבר הותקפה אחות בבית החולים אסף הרופא ולמחרת הותקף רופא בוולפסון על ידי מטופל שניסה לדקור אותו באמצעות מחט עירוי.

במחלקה הפסיכיאטרית באיכילוב הותקפה רופאה על ידי מטופלת חמושה בסכין ובוולפסון נדקרה רופאה ממחט על ידי אישה בהיריון.

"זה אבסורד שנשבענו לשמור על חיי אדם ולטפל בכל מי שזקוק ואילו חיינו הופכים הפקר", אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן.

במערכת הרפואית חלוקים בדבר הדרך היעילה ביותר לטיפול באלימות. בעוד שיש כאלה החושבים כי שביתת האזהרה תעזור להפחית את בעיית האלימות, וכאלו החושבים כי יש להחמיר בענישה כנגד אנשים שמשתמשים באלימות כנגד רופאים, ישנם אשר חושבים כי צריך להציב אנשי אבטחה ושוטרים בחדרי המיון ובמרכזים הרפואיים.

"צריך להציב אנשי משטרה במקומות המועדים לאלימות, לתת לאנשי הביטחון בבתי החולים יכולות ביצוע וצריך להעביר לציבור את המסר בצורה יותר ברורה לפיה מי שיאיים פיזית או מילולית ייפתח לו תיק פלילי והוא ייכנס למאסר. לצערי, בישראל שימוש בכוח הוא דבר שאנשים מבינים" אמר יו"ר ועד הרופאים ומנהל המיון במרכז הרפואי שיבא, ד"ר ג'קי אור.

ההסתדרות הרפואית מאיימת כי במידה והתוכנית למאבק באלימות נגד צוותים רפואיים לא תמומש, יוחרפו הצעדים ותיתכן שביתה כללית במערכת הרפואית בארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר