לורה ורטון תקפה את ברקת: "מעסיק שני יועצים חרדים, שכח את החילונים"

חברת מועצת העיר ירושלים, ביקרה את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת על רקע העסקתם של שני יועצים לענייני חרדים: "חסר לך יועץ חילוני, אתה לא מוכן לפתוח את הסינמה בשבת" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אברהם קרויזר ויעקב איזק (צילום: שלומי כהן)

ראש עיריית ירושלים ספג הערב (חמישי) ביקורת מחברת מועצת העיר לורה ורטון (מר"צ), בעבקות העסקתם של שני יועצים לענייני חרדים, בזמן שאין לו אפילו יועץ אחד לענייני חילונים.

במהלך ישיבת מועצת העיר ירושלים, תקפה ורטון את ברקת על אי פתיחת ה'סינמה סיטי' בשבת ואמרה: "יש לך שני יועצים חרדים, אבל חסר לך יועץ חילוני, אתה לא מוכן לפתוח את 'סינמה סיטי' בשבת". ורטון המשיכה ותקפה את ברקת על קרבתו לציבור החרדי ואמרה: "שכחת את החילונים".

בשיחה עם "כיכר השבת" אמרה ורטון כי: "ציינתי שראש העיר דואג להשקיע בהעסקה לחרדים, משקיע בחינוך לחרדים, מגביל פעילות תרבותית למען החרדים, ומזניח את הציבור החילוני".

"ציינתי גם" הוסיפה ורטון: "שיש לו 4 סגנים חרדים, מתוך 8, למרות שחרדים הם רק כ-20 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת. הוא מזמן הפסיק לדאוג לציבור שלו וזוחל לכיוון הציבור החרדי".

יצוין, כי ראש עיריית ירושלים מעסיק שני יועצים חרדים - אברהם קרויזר ויעקב איזק. השניים, הצליחו להביא לבחירתו של ברקת בראשות העיר בבחירות האחרונות לאחר שהקול החרדי לא ניתן כמקשה אחת למשה ליאון. בין השאר, חסידויות גור ובעלזא, ואנשי הפלג הליטאי הירושלמי בראשות הגאון רבי שמואל אוירבך סייעו גם הם לבחירתו של ברקת.

ברקת עצמו, פתח את ישיבת מועצת העיר בסקירה על האסונות שפקדו את הציבור החרדי בעיר בשבועות האחרונים - אסון הגז בו נהרגו אברהם טופאן, אשתו גלית ובנם הפעוט יוסף חיים. ואסון ההדברה בו נהרגו הילדות החרדיות אביגיל ויעל למשפחת גרוס.

"העיר ירושלים ידעה 2 אסונות קשים בימים אלה" אמר ברקת. "באירוע הקשה בגילה נפטרו אברהם, גלית ויוסף חיים טופאן והגב' לינדה שוורץ זכרונם לברכה, ובאירוע ההדברה הנורא בגבעת מרדכי נפטרו הילדות יעל ואביגיל גרוס זכרונם לברכה, ואנו מתפללים ומייחלים לרפואתם של הילדים האחרים יצחק ומיכאל גרוס, המאושפזים בבית החולים. כולנו מעודדים מהבשורות שמגיעות מבית החולים על ניתוקם ממכונת ההנשמה ומחכים לרפואתם השלימה".

"העירייה מלווה את המשפחות ועושה הכל להקל על הסבל הנורא והקשה בכל דבר שאפשר. אנו לומדים את המקרים ומשטרת ירושלים עוסקת בימים אלה ממש בחקירת האירועים כנדרש. ירושלים מחבקת את המשפחות האבילות, מחזקת ידי ההורים שמעון ומיכל גרוס, ושולחת מכאן עידוד ותקווה להחלמתם המלאה וניחומים כנים".

"אני משתתף בצער חברנו למועצת העיר משה ליאון, במות אימו חנה ע"ה, ושולח מכאן תנחומיי לו ולמשפחתו" הוסיף ברקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר